خبرهای داغ:

اشتغالزایی کارآفرین نهاوندی با 142 هزار تومان

بانوی کارآفرین نهاوندی موفق شده است با 142 هزار تومان سرمایه زمینه اشتغال 30 نفر را فراهم کند.
کد خبر: ۸۸۹۱۶۷۰
|
۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
اشتغالزایی کارآفرین نهاوندی با 142 هزار تومان
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و به ویژه اشتغال و کارآفرینی هستند افرادی که توانسته اند شرایط مناسب اقتصادی را ایجاد کنند.

اشرف سیف فرمانده پایگاه بسیج عطیه در نهاوند، از جمله بسیجیانی است که به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک گفته و وارد میدان کار و تولید شده است.

این بسیجی کارآفرین در این رابطه اظهار داشت: کار ما در نقاشی سفال یک کار متفاوت و جدیدی نسبت به دیگر کسانی است که در این کار فعالیت دارند و تمام تلاش ما این بوده که کارهایی را تولید و روانه بازار کنیم که مورد پسند مشتریان و عامه مردم باشد.

اشرف سیف در ادامه خاطرنشان کرد: این سبک از کار را بر اساس تجربه و آزمون و خطا به دست آورده ایم و امروز دقیقا می دانیم که نیاز مشتریان چیست و طبق مزاج ایشان اقدام به تولید و توزیع سفال می کنیم.

وی گفت: هم اکنون بیش از 30 نفر برای نقاشی و طراحی بر روی سفال با کارگاه من در ارتباط هستند و از این طریق امرار معاش می کنند.

این بانوی هنرمند افزود: بیشتر این افراد سفال‌ها را از کارگاه تحویل گرفته و برای نقاشی و طراحی به منزل هایشان می برند و بعد از اینکه کار طراحی بر روی سفال ها به اتمام رسید، همه آنها را به کارگاه بر می گردانند تا کارهای نهایی مثل قرار دادن در کوره و ... انجام پذیرد.

وی در مورد نحوه فروش محصولاتش گفت: سالانه بیش از 3 هزار قطعه سفال در کارگاه تولید و آماده فروش می شود؛ عمده این محصولات از طریق شرکت در نمایشگاه ها و سایت «عطیه سرنج» به فروش می رسد.

سیف تصریح کرد: در راستای تحقق فرمایشات رهبرمان حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی)، به دنبال این بودم که بتوانم گامی برای اشتغال و تولید بردارم، به همین دلیل هم بحث آموزش به افرادی که دوست دارند در این کار فعال باشند را در پیش گرفته ام.

وی ادامه داد: این افراد بعد از اینکه آموزش دیدند، در صورت تمایل می توانند در کارگاه مشغول به کار شوند و یا به طور مستقل اقدام به راه اندازی کارگاه کنند.

این کارآفرین موفق اظهار داشت: هم اکنون هستند افرادی که بعد از آموزش اقدام به راه اندازی کارگاه های مستقل تولید سفال کرده اند، اما از آنجا که تازه کار هستند، برای فروش محصولاتشان به ما مراجعه می کنند تا ما این کار را برایشان انجام دهیم.

وی گفت: یکی از برنامه های ما درپایگاه عطیه، استعدادیابی در همه زمینه ها بویژه بحث اشتغال و کارآفرین است، در همین راستا هم بسیجیان علاقه مند به کارهای هنری را شناسایی و جهت پرورش استعدادشان تلاش کرده ایم.

سیف خاطرنشان کرد: نزدیک به 5 سال می شود که به صورت تخصصی این کار را انجام می دهم، قبل از آن براساس علاقه و در تعداد بسیار کمی این کار را انجام می دادم.

وی در ادامه ابراز داشت: این کار را با یکصد و 42 هزارتومان سرمایه شروع کردم، با این مبلغ چند تا سفال خریدم و در خانه اقدام به طراحی و نقاشی بر روی آن کردم، وقتی این موفق شدم این تولیدات را به فروش برسانم، اراده ام برای ادامه کار بیشتر شد، روز به روز با شناختی که از ذائقه مشتریان به دست می آوردم، میزان تولیدات را بیشتر می کردم، این موضوع نیازمند به کارگیری نیروهای بیشتری هم بود.

فرمانده پایگاه عطیه گفت: تا سال گذشته در منزلمان این کار را انجام می دادم، اما از سال گذشته با دریافت تسهیلات اقدام به ایجاد یک کارگاه کردم و هم اکنون در این محل مشغول به کار هستیم.

وی اظهار داشت: همسرم که یکی از یادگاران و جانبازان دروان دفاع مقدس است در این چند سال همواره پشتیبان و یار من در اجرای این کار بوده است و این روزها در کارگاه در زمینه بسته بندی و فروش سفال به ما کمک می کنند.

سیف در پایان سخنانش گفت: مهمترین راه فروش محصولات ما از طریق حضور در نمایشگاه ها است که در این زمینه تا حدودی هم موفق بوده ایم، اما از مسئولین تقاضا دارم که زمینه حضور ما در نمایشگاه های مختلف در شهرستان ها و استان های گوناگون را فراهم کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات