درسا مرادی سروستانی؛

«معمای برجامی؛ ظریف انقلابی»،«سنای ضد برجام »و «سرمایه سیاسی آمریکا»!

واقعاجای بسی تاسف است که وقتی تحریم پشت تحریم می شویم، آن وقت روزنامه ای همچون آرمان همچنان به دنبال قاتل بروسلی می گردد!!! چرا در چنین زمانی همه مطبوعات اطلاح طلبان که صفحه اولشان پر بود از«زنده باد قهرمان دیپلماسی» و فلان، الان همه خودشان را به کوچه علی چپ زده اند!؟
کد خبر: ۸۸۹۲۴۹۴
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
به  گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از استان فارس؛ درسا مرادی سروستانی فعال دانشجویی دانشگاه دولتی جهرم در یادداشتی در خصوص نقض روح و جسم برجام از سوی آمریکا تحریمهای جدیدش علیه ایران در یادداشتی نوشت:

رهبر انقلاب: در مذاکرات هسته‌ای بحثهای فراوانی راجع به تحریمها شد اما اکنون در کنگره امریکا، مسئله تمدید تحریمها را مطرح می‌کنند و مدعی هستند که اینها، تحریم نیست، بلکه تمدید است!

«شروع کردن یک تحریم» با «دوباره شروع کردن آن پس از پایان زمانش» فرقی نمی‌کند و این دومی نیز تحریم و نقض تعهدات قبلی از سوی طرف مقابل است.

این مشکلات ناشی از عجله در انجام کار است؛ وقتی عجله داریم که کار رازودتر تمام کنیم و به جایی برسانیم، از جزئیات غفلت می‌کنیم و گاهی غفلت از یک امر جزیی، موجب ایجاد رخنه و نقطه‌ی سلبی در آن کار می‌شود، بنابراین باید مراقب بود که کارها متین، محکم و با شتاب مناسب انجام شود.95/9/7

طبق صحبت های دکتر ظریف که گفت: «متاسفانه تا کنون آمریکا در حد بسیار نازل این توافق نامه برجام را قبول داشته و به آن پایبند مانده است وبا سیاست های نادرست خود قادر به حمایت از روح این توافق نامه نبوده و در نتیجه به ایران این اجازه را نداده تا به حد کامل از منافع این توافق نامه به صورتی که باید بهره ببرد»

اینکه از جناب آقای ظریف سخنان انقلابی شنیده شود بسیار جای شکرش باقی است. وی گفته است که گزینه «خروج از برجام» روی میز ایران است ولی باید در نظر داشت که در علم روابط بین الملل در بررسی سیاست های خارجی کشورها، یک سیاست اعمالی هست ویک سیاست اعلامی؛سیاست مداران برای تصمیم  های راهبردی ناظر  به کشور ها اول به سیاست های اعمالی آن توجه می کنند تا سیاست اعلامی.

حال که سنای آمریکا طرح تحریم جدید ایران راتصویب کرد وطبق صحبت های وزیر محترم خارجه، تحریم ها نقض برجام نیست! هم اکنون سوالی مطرح می شود آن هم اینکه اگر نقض برجام نیست پس چه چیزی است!؟ اینکه آمریکا به تعهداتش عمل نکرده است و اگر دوباره مذاکره می کردیم، مطالبات متفاوتی داشتیم! ای کاش مشخص می کردید دقیقا تفاوت در نوع تحریم ها ممکن بوده باشد، یا تفاوت در برجام ذلت بار تر!؟

باجسارت تمام می توان گفت اصلاح طلبان «سرمایه سیاسی آمریکا» در ایران هستند و تهمت هم نزده ایم! عین واقعیت است چرا که روزنامه اطلاح طلب آفتاب یزد با تمسخر جناب ظریف و «دلواپس» خواندن وی، به نحوی به وی حمله کرد که چرا در برابر تحریم های جدید آمریکا، واکنش نشان داده و خطاب به آمریکایی ها گفته است: «گزینه خروج از برجام» در دسترس ایران است! و در ادامه کنایه های این روزنامه به ظریف که نوشته است: «وزیری که برای برجام تمام حیثیتش را گذاشته و تا آخرین نفس پای توافق هسته ای ایستاده، ظاهرا آب و هوای ایالات متحده به جای آن که ادبیات او را با دولت این کشور همسان تر و همخوان تر بکند بر عکس، خوی ضد آمریکایی وی را تشدید کرده است!» چه شده است که اینطور یک جریان سیاسی باید جار بزند که «نوکرآمریکا»است؟! تا جایی که حتی اعتراض دیر هنگام و منفعلانه ظریف به آمریکا را نتواند تحمل کند!؟ و با کنایه و تمسخر او را به حمله بگیرد! شاید دقیق ترین تحلیل نسبت به این قبیل رفتار ها جمله معروف جورج بوش در سال 2008 باشد که اصلاح طلبان ایران را «خط مقدم آمریکا» خوانده و گفته بود آن ها با چالشهای فراوانی روبرو هستند و چشم و امید شان به ماست! شاید با تحریم های جدید این قهرمان دیپلماسی برای همیشه به تاریخ بپیوندد!!!

حالا باز هم تحریم شدیم، فدای سرمان؛ ما که از اول متهم بودیم به تند روی از چپ و راست  و مورد هجمه قرار می گرفتیم وآخرش هم نفهمیدیم «بذل سیاسی» هستیم یا «جنگ طلب افراطی» ولی هر چه هستیم  منتظریم ببینیم این «شجاعان سیاسی» چه جوابی به تحریم های جدید  می دهند؟! ذلت تا کجا قرار است ادامه داشته باشد!؟

یک سوال که هربار ممکن است به ذهن هزاران نفر خطور کند این است که، اگر مقصر تحریم های قبلی آقای جلیلی بود،مقصر تحریم های جدید کیست؟؟؟

درست است که ترامپ برجام را پاره نکرد ولی سنا آن را به 98 تکه تقسیم کردند. ظاهرا سنای آمریکا دوباره از این چیز های الکی که برجام را نقض نمی کند تصویب کرده است! در هر صورت اگر برجام نقض شود، باز دلواپسان  مقصرند که از این نقض خوشحال اند، آمریکای طفلکی که کاری نکرده است!

جناب آقای دکتر ظریف، درست است که شما موضع خوبی را در شورای روابط خارجی آمریکا اتخاذ کردید اما  جبران این پالس خطرناک را نمی کند! این تحریم ها صد در صد برای از پای درآوردن ملت ایران کارساز نیست چرا که وقتی آمریکا شروع به تحریم ایران کرد ما فقط 200 سانترفیوژ داشتیم و زمان مذاکرات 20 هزار تا. این حرف هایی که شما زدید لازم بود ولی کافی نبود!حرف های خوب از این دست بعضا بخاطر انفعال یا تناقض در عمل، از سوی دشمن بد عهد جدی گرفته نشده است؛

آنچه که شما باید همین امروز به عنوان موضع به روز و رسمی اعلام کنید هشدار درباره واکنش جدی به تحریم های جدید و ضد برجامی آمریکا به بهانه برنامه موشکی  و ادعای حمایت ایران(سپاه) از تروریسم است پروژه ای که برجام را در حد ابطال دور می زند و عملا تحریم ها را به فراتر از ماقبل برجام برمی گرداند. متاسفانه قبل از این دکتر روحانی به واسطه چند نوبت طعنه و کنایه و بد گویی علیه سپاه پاسداران، پالس بسیار خطرناکی را در حد چراغ بنفش به تحریم های جدید کنگره و دولت آمریکا فرستاده، هم ایشان و هم وزارت خارجه باید این سیگنال خطرناک رابا قاطعیت در عمل جبران کنند. اگرنه مواضع خوب امثال دکترظریف، کمترین نفوذی و تاثیری نخواهد داشت!

اگر تحریم های قبلی توجیه می شد که فقط با روح برجام منافات دارد، این تحریم های اخیر نه تنها با روح بلکه با جسم و همه چیز برجام منافات دارد و عملابرجام با تحریم های جدیدنابود می شود.

وقتی آمریکا 18 فرد و نهاد مرتبط با برنامه موشکی ایران را در لیست تحریم قرار می دهد و همزمان وزیر خارجه آمریکا در نامه ای به کنگره اینطور اذعان می دارد که ایران  به تعهداتش در برجام پایبند بوده، حتی این ها در عمل خودشان هم تناقض است، چه انتظاری داریم از اینکه برجام  را نقض نکنند! واقعاجای بسی تاسف است که وقتی تحریم پشت تحریم می شویم، آن وقت روزنامه ای همچون آرمان همچنان به دنبال قاتل بروسلی می گردد!!! چرا در چنین زمانی همه مطبوعات اطلاح طلبان که صفحه اولشان پر بود از«زنده باد قهرمان دیپلماسی» و فلان، الان همه خودشان را به کوچه علی چپ زده اند!؟ اگرحقیقتا یاد گرفته اید که چگونه تحریم های آمریکا را تحمل کنید، چرا این چهار سال گذشته را پیشرفت اقتصادی و بهبود معیشت مردم رامعطل مذاکرات کردید!؟
ارسال نظرات