خبرهای داغ:

حیات دوباره چند نفر با اهدا اعضاء دو جوان مرگ مغزی در سمنان

اهدا عضو دو جوان مرگ مغزی در سمنان به چند نفر در کشور حیات دوباره داد.
کد خبر: ۸۸۹۳۵۱۲
|
۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج ازسمنان؛ با موافقت و تصمیم سخاوتمندانه ی خانواده ی فداکار فردین منش به اهدای اعضای پیکر مرحوم حمیدرضا فردین منش، چندین بیمار نیازمند به دریافت عضو جانی دوباره یافتند.

مرحوم حمیدرضا فردین منش جوان 36  ساله  که در اثر سانحه سقوط از ارتفاع، دچار مرگ مغزی شده بود به مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر منتقل، و پس از بی نتیجه ماندن تلاش های انجام شده برای احیای وی، بدلیل آسیب وسیع و برگشت ناپذیر به سلول های مغز، مرگ مغزی تایید و فرایند مراقبت از ارگانها و اعضای قابل اهداء ی بیمار آغاز شد و پس از برگزاری جلسه رضایت گیری  و تشریح  شرایط بیمار برای خانواده و همراهان، در نهایت  با  اعلام موافقت و رضایت کامل مادر مهربان  و برادر و خواهران انسان دوست مرحوم در روز چهارشنبه  22/4/96  بیمار به تهران اعزام و اعضای پیکرش به چندین بیماردر لیست انتظار دریافت عضو پیوندی، جان دوباره بخشید. خانواده فداکار فردین منش با آرزوی سلامت و زندگی بخشی به انسان های دردمند تصمیم گرفتند نگذارند قلب، کبد و کلیه هایی که می تواند حیات بخش جان چندین بیمار باشد به زیر خاک برود.

همچنین در هفته ی گذشته خانواده ی نیکوکار و خیردوست مرحوم محمد حسین صدیقی 25 ساله، که در سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود و در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر مورد مراقبت ارگان ها  قرار گرفت، نیز با تاکید بر اینکه مرحوم محمد حسین صدیقی  در زمان حیاتش وصیت به اهدای عضو نموده بوده، برای انجام این عمل خداپسندانه اعلام رضایت نمودند تا خواست و وصیت مرحوم جامه ی عمل بپوشانند. اما متاسفانه بیمارپس از اعزام به تهران، در اتاق عمل برداشت دچار ایست قلبی و روند برداشت جهت اهدای عضو متوقف شد.

ضمن تشکر از تلاش بی وقفه کلیه پرستاران بخش ICUجراحی، سوپر وایزران و پزشکان بیمارستان کوثر که به هر نحو در این امرخداپسندانه با واحد شناسایی و فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه همکاری داشته اند، صبر و اجر وافر الهی را برای خانواده ی نیکوکار مرحوم محمد حسین صدیقی  و حمید رضا فردین منش آرزومندیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها