مسئول معاونت جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی:

1200 گروه جهادی دانشجویی در تابستان به صورت فعال حضور دارند

مسئول معاونت جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی، گفت: 1200 گروه جهادی دانشجویی در تابستان به صورت فعال حضور دارند.
کد خبر: ۸۸۹۵۴۳۱
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
به گزارش بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، صادق مفرد مسئول معاونت جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی در نشست خبری که به منظور تشریح فعالیت‌های تابستانی دانشجویان جهادگر بسیجی در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: امسال 1200 گروه جهادی دانشجویی در تابستان به صورت فعال حضور دارند.

وی با تاکید بر اینکه 39 هزار دانشجو در اردوهای جهادی تابستان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: همه دانشگاه‌های اصلی کشور حداقل دارای یک گروه جهادی هستند. اما برخی از دانشگاه‌ها نیز با توجه به ظرفیتشان تا سه گروه جهادی را تامین می‌کنند.

مفرد اضافه کرد: 45 درصد دانشجویان جهادی خواهران هستند نسبت به سال‌های قبل افزایش داشته‌اند. تلاش داریم بچه‌های جهادی در استان‌های خود کار کنند. تنها 9 درصد جمعیت جهادی دانشجویی به استان‌های دیگر می‌روند و 91 درصد از آنها در استان خود اقدام به فعالیت‌های جهادی می‌کنند.

 مسئول معاونت جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی، گفت: در استان‌های  خوزستان و سیستان و بلوچستان که با گرمای هوا روبرو هستیم جهادگران دانشجو روزها به کارهای فرهنگی می‌پردازند و شب‌ها با انداختن نور پرژکتور اقدام به کارهای عمرانی می‌کنند. مشکلاتی چون گرمای هوا و نزدیک بودن به مرز باعث نمی‌شود کار دانشجویان جهادگر پیش نرود.

وی با اشاره به اینکه در استان‌هایی مثل خراسان شمالی، رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان تمرکز نیروهای جهادی است، بیان داشت: در برخی از استان‌ها اقدام به برپایی قرارگاه و کار تجمیع کردند. با توجه به دو دهه فعالیت جهادی به دنبال افزایش کیفیت این اقدامات هستیم.

مفرد با تاکید بر اینکه برای کیفیت‌بخشی به کارهای جهادی کارگروه‌های تخصصی را تشکیل داده‌ایم، تصریح کرد: عمده فعالیت جهادی بر روی مساله معیشت و مسائل فرهنگی و اجتماعی است. تلاش این است که به برخی از گروه‌های جهادی سوابق و ظرفیت بیشتری دارند کمک کنیم.

 مسئول معاونت جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی، گفت: همچنین تلاش می‌کنیم که گروه هایی از جهادگران متولی محرومیت زدایی از یک دهستان و روستا شوند. ما سراغ همه دستگاه‌های متولی امر محرومیت‌زدایی رفتیم و نقش هرکدام از آنها را مشخص کردیم.

وی درمورد فعالیت‌های جهادی در مسائل آسیب‌های اجتماعی بیان داشت: در بحث آسیب‌های اجتماعی قرارگاه جوادالائمه (ع) را داریم و سعی می‌کنیم بازه زمانی تابستان و نوروز را بر روی روستاها بگذاریم و کل سال را به بحث آسیب‌های اجتماعی و مسائل حاشیه شهرها بپردازیم.

مفرد با تاکید بر اینکه 8 استان در اولویت مسائل آسیب‌های اجتماعی هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه تقریبا تمام استان‌های کشور درگیر مسائل اجتماعی است اما اولویت ما فعلا بر روی 8 استان است. اگر در گروه‌های جهادی توانسته‌ایم 39 هزار دانشجو را در روستاها ببریم قطعا در زمینه مسائل اجتماعی که در شهرها است جمعیت بیشتری را جهت همکاری شاهد خواهیم بود.

 مسئول معاونت جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی، درمورد جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) بیان داشت: جمعیت امام حسن (ع) گروهی جهادی دانشجویی هستند اما یک جمعیت مستقل است. ولی جنس بچه‌هایی که در آن کار می‌کنند بچه‌های جهادی هستند.

وی با اشاره به اینکه 93 آسیب اجتماعی را در کشور داریم، تصریح کرد: 9 آسیب اجتماعی متاسفانه تبدیل به مساله امنیتی و مهم شده این مسائل را داریم بررسی می‌کنیم که عمده فعالیت ما بر روی کودکان کار خواهد بود.

مفرد اضافه کرد: وقتی صحبت از کودک کار می‌کنیم قطعا پای زن سرپرست خانوار نیز به میان می‌آید، نقش و سهم بچه‌های جهادی به لطف خدا در کشور پررنگ شده است.

 مسئول معاونت جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی، گفت: نمی‌خواهیم محرومیت را برطرف کنیم اما از آن طرف شیب محرومیت‌زایی زیاد باشد؛ لذا توجه به سیاست‌های محرومیت‌زا نیز می‌کنیم و در زمینه قوانین و دستورالعمل‌ها مطالبه‌گری خواهیم کرد.

وی در این باره ادامه داد: قرادرگاه احمدی روشن در سازمان بسیج دانشجویی عرصه‌های مختلف را در این زمینه بررسی می‌کند.  گروه‌های جهادی تلاش می‌کنند در زمینه مطالبه‌گری نیز ورود کنند. جنس مطالبه بچه‌های دانشجویی که به دل مسئولین نیز می‌نشیند برای این است که هم مطالبه می‌کنند و هم خود پای کار هستند.
 
ارسال نظرات