خبرهای داغ:

تدوین نقش اصناف و بازاریان سمنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس

نقش برجسته اصناف و بازاریان سمنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس تدوین می شود.
کد خبر: ۸۸۹۵۶۱۰
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، رئیس اتاق اصناف استان سمنان  با مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس دیدار و گفتگو  کرد.

 سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی ضمن تبریک دهه کرامت، از نقش برجسته اصناف در دوران انقلاب و دفاع مقدس  و یاری رساندن به امام خمینی(ره) یادآور شد و خواستار ثبت افتخارات اصناف در دوران انقلاب و دفاع مقدس در تاریخ استان سمنان شد .

سلامی گفت: در آستانه هفته دفاع مقدس همایش بزرگ گروههای تاثیر گذار در  دوران دفاع مقدس برگزار خواهد شد، که یکی از این همایش ها ، همایش بزرگ اصناف و بازاریان و روسای اتحادیه های سطح استان خواهد بود .

سلامی هدف از برگزاری این همایش ها آشنایی و معرفی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان که به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی شرق کشور و استفاده از ظرفیت آنان در تکمیل مرکز فرهنگی عنوان نمود و ادامه داد: استان سمنان پنجمین  استانی است انشالله تا پایان سال جاری مرکز فرهنگی آن افتتاح خواهد شد .

وی افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس عصاره و چکیده  دوران دفاع مقدس می باشد که ما وظیفه داریم با جانمایی رشادت های رزمندگان دردوران دفاع مقدس ارزش های انقلاب و دفاع مقدس را  به نسل جوان جامعه  معرفی نماییم. 

محمد حسن سلامی اظهار داشت:  تجلیل از رزمندگان  و ایثارگران  اصناف در برنامه های مناسبتی دفاع مقدس در طی سال  و زنده  نگه داشتن یاد وخاطره آنان باعث زنده نگه داشتن ارزشهای  دفاع مقدس در جامعه خواهد شد .

 وی در خصوص جمع آوری آثار دفاع مقدس گفت: جمع آوری آثار و اسناد ، خاطرات و تجربیات رزمندگان اصناف و بازاریان با تشکیل کارگروه، جهت ثبت ، ضبط و انتقال به نسل آینده و تبین نقش اصناف در دوران دفاع مقدس و مستند سازی آن به صورت کتاب و فیلم  مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان بیان داشت: حضور راویان و پیشکسوتان در جمع بازاریان سطح استان می تواند در بیان خاطرات و تجربیات آن دوران درترویج فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس گام موثری دربر داشته باشد .

صیادجو ریئس اتاق اصناف استان بیان داشت:  با توجه به نقش تاثیر گذار اصناف در دوران انقلاب و دفاع مقدس ، باید تدوین و مستند سازی آن باید مورد تاکید قرار داد.

وی بیان داشت:  امنیت و فضایی که امروز در آن قرار داریم مدیون ایثارگری و جانفشانی رزمندگان و شهدا دوران هشت سال دفاع مقدس می باشیم و ما باید وظیفه خود را نسبت به آنان به نحوه احسنت در جامعه انعکاس دهیم .

وی در خصوص نقش بازایان در سال های انقلاب اظهار داشت: امام خمینی (ره)  در سخنان خود بارها به این نکته اشاره داشتند اگر کمک اصناف و بازاریان نبود انقلاب به پیروزی نمی رسید  و ما باید منشا اثرات دوران باشکوه دوران دفاع مقدس به آیندگان باشیم.

در این جلسه مقرر گردید برگزاری دوره آموزشی معارف و دفاع مقدس به اعضای اتحادیه ها و بازاریان در ایام بزرگ بزرگداشت دفاع مقدس، پشتیبانی عمومی اصناف از برنامه ها با موضوع دفاع مقدس، حمایت و مشارکت اصناف در چاپ و تدوین کتب ، اعزام و برگزاری اردوههای راهیان نور اصناف در ایام سال ، تهیه کلیپ اصناف و دفاع مقدس و انتشار آن در فضای مجازی، تبلیغات و فضای سازی محیطی بازارها و مکان های تجاری در سالروز عملیات ها  مورد توجه و پیگیری  اتاق اصناف قرار گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها