خبرهای داغ:
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس سمنان :

تدوین کارنامه عملیاتی لشکر 58 ذوالفقار در دوران دفاع مقدس

سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی گفت : کارنامه عملیاتی لشکر58 ذواالفقار ارتش در دوران دفاع مقدس به صورت کتاب چاپ خواهد شد .
کد خبر: ۸۸۹۶۲۱۹
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، «سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس با «امیر سرتیپ دوم ستاد علیرضا فخر آبادی» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر58 ذوالفقار و جمعی از فرماندهان لشکر 58 ذوالفقار ارتش و فرماندهان تیپ های تحت امر در شهرستان شاهرود دیدار و گفتگو کرد.

سلامی در این دیدار اظهار داشت: نحوه تدوین کارنامه عملیاتی لشکر پر افتخار 58 ذوالفقار ارتش در سال های دفاع مقدس باید مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد .

وی با اشاره به این نکته که هم در مدیریت کشور تفکر انقلابی و جهادی نیازمند است و هم در نیروهای مسلح ، افزود: افسران جوان باید  با  ارزش های دفاع مقدس آشنا شوند و ما باید آمادگی بیشتر جهت زنده نگه داشتن ارزش های انقلاب  و دفاع مقدس را به نسل حاضر جامعه داشته باشیم .

سلامی در خصوص جمع آورری آثار و اسناد دفاع مقدس خاطر نشان کرد: ما باید بتوانیم با جمع آوری اسناد و  با اولویت و سرمایه گذاری فرهنگی این حماسه ها را مستند سازی  و ثبت نمایم و نقش عملکرد ارتش در دوران دفاع مقدس به صورت کتاب  به عنوان یک سند افتخار چاپ کنیم.

وی در ادامه گفت: ما در دوران دفاع مقدس با روحیه حماسی، پیروی از ولایت فقیه  و با کمترین امکانات با قدرت ایمان ، معنویت  توانستیم درمقابل دشمنان ایستادگی کنیم و درجنگ نا برابر پیروز شویم و این افتخارات بزرگ باید درسی برای نسل های بعدی انقلاب باشد.

در ادامه امیر فخر آبادی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 58 ذوالفقار بیان داشت : ما  با کار برای شهدا و رزمندگان ، یاد و خاطره این عزیزان را زنده نگه می داریم وظیفه داریم خاطرات و عملکرد آنها را مکتوب نماییم و به نسل های بعد جامعه معرفی کنیم .

وی ادامه داد: اسناد و مدارک در دوران دفاع مقدس گویای این مطلب می باشد که  همه آمدند و جنگیدند و از کشور اسلامی در برابر دشمنان  حفاظت کردند و ما باید ارزش های انقلاب و دفاع مقدس را در جامعه  ترویج دهیم و  وظیفه خود  را نسبت  به گذشتگان به نحو احسن ادا کنیم.

در ادامه  فرماندهان تیپ158 و 258 پژوهنده عملکرد خود را در خصوص جمع آوری و ثبت آثار دفاع مقدس تشریح نمودند .

در پایان مقرر گردید: برگزاری جلسات روایت گری دفاع مقدس توسط بازنشستگان و ایثارگران دفاع مقدس ، آموزش دوره های معارف دفاع مقدس برای افسران جوان و سربازان، برگزاری اردوهای راهیان نور برای کارکنان و خانواده  یگان های نظامی ارتش، پشتیبانی عمومی از  برنامه های فرهنگی ، فضا سازی فرهنگی  و تبلیغی در  بزرگداشت سالروز عملیات ها ، برگزاری همایش ایثارگران و پیشکسوتان و رزمندگان در آستانه هفته دفاع مقدس ، تهیه فیلم و کلیپ  دوران دفاع مقدس،  تدوین نقش و عملکرد لشکر 58 ذوالفقار در دوران دفاع مقدس و چاپ آن به صورت کتاب ، مصاحبه تاریخ شفاهی  از فرماندهان رده گردان به بالا ، تهیه  بانک اطلاعاتی رزمندگان و پیشکسوتان ارتش ، جمع آوری آثار و اسناد  دوران دفاع مقدس جهت تدوین دایره المعارف دفاع مقدس استان  مورد توجه و عنایت  لشکر 58 ذوالفقار واقع گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها