مسئول بسیج دانشجویی کشور در جمع دانشجویان خواهر حاضر در طرح ولایت استان یزد:

ضرورت آشنایی دانشجویان با قانون اساسی در راستای مطالبه گری مؤثر

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با تاکید بر اینکه تربیت کادر انقلابی فلسفه وجودی بسیج دانشجویی است افزود: علاوه بر توانمند سازی و تقویت مبانی نظری و معرفتی، نقش آفرینی دانشجویان بسیجی در قالب یک تشکیلات در عرصه های مختلف مورد نیاز انقلاب، تربیت کادر طراز انقلاب را به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۹۶۶۲۶
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از یزد، عصر روزگذشته، داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با حضور در جمع دانشجویان خواهر حاضر در طرح ولایت بسیج دانشجویی یزد در مجتمع فدک مشهد قدس با بیان اینکه ایجاد تمدن نوین اسلامی هدف اصلی این انقلاب است به مراحل رسیدن به این تمدن اشاره کرد و افزود: پس از انقلاب اسلامی و مستقر شدن نظام اسلامی، ایجاد دولت اسلامی با مؤلفه های مورد نظر دین مبین اسلام  و انقلاب سومین مرحله این تمدن سازی است که همچنان محقق نشده است.

وی اضافه کرد: دلیل اصلی رشد و پیشرفت در عرصه هایی نظیر فناوری هسته ای و صنعت دفاعی کشور حضور نیروهای انقلابی و فعالیت جوانانی با روحیه جهادی در این عرصه ها بوده است و نبود کادر و مدیر انقلابی در جایگاه های مختلف مدیریتی اصلی ترین دلیل تحقق نیافتن دولت اسلامی تا امروز است.

مسئول بسیج دانشجویی با تاکید بر اینکه اصلی ترین دلیل صدور فرمان تاسیس بسیج دانشجویی توسط امام راحل عظیم الشأن تربیت نیروهای طراز انقلاب اسلامی بوده افزود: این جایگاه راهبردی تشکّل بسیج دانشجویی در راستای تربیت کادر انقلابی به طور مکرر هم مورد تاکید امام راحل و هم رهبر معظم انقلابی بوده است.

گودرزی با بیان اینکه آحاد جامعه که نسبت به سرنوشت نظام و کشور دلسوز هستند بسیجی هستند، بر لزوم جذب حداکثری تاکید کرد و اظهار داشت: پایگاه های بسیج در دانشگاه پس از جذب باید شرایط رشد و تربیت دانشجویان را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام از پیروان این آیین انتظار رشد تا رسیدن  به قرب الی الله را دارد و مسیر تربیت و رشد اسلامی را برای آن ها در نظر گرفته است، بیان داشت: حکومت در اسلام برای این تشکیل می شود تا با زمینه سازی و گفتمان سازی شرایط رشد و تربیت جامعه را فراهم کند.

مسئول بسیج دانشجویی با انتقاد از مسئولینی که  می گویند دولت با دین مردم چه کار دارد افزود: این گفته ها با مبانی نظام دینی ما، قانون اساسی ما و اصول انقلاب و دین ما  در تضاد است.

گودرزی با بیان اینکه بسیاری از رفتار ها، کردار ها و گفتار های برخی مسئولین هم در دستگاه های دولتی و هم دانشگاه ها عملاً با قانون اساسی ما در تضاد است اظهار داشت: تمامی مسئولین در هر جایگاه ها و مقام و هر دستگاهی باید مطیع قانون باشند.
گودرزی در این راستا متذکر شد: دانشجویان ما باید نسبت قانون آگاه باشند تا در مطالبه گری خود از مسئولین بتوانند به قانونی که قطعاً باید مورد قبول مسئول باشد استفاده کنند.

این مقام مسئول با تاکید مجدد بر اینکه تربیت کادر انقلابی فلسفه وجودی بسیج دانشجویی است افزود: علاوه بر توانمند سازی و تقویت مبانی نظری و معرفتی، نقش آفرینی دانشجویان بسیجی در قالب تشکیلات در عرصه های مختلف مورد نیاز انقلاب تربیت کادر طراز انقلاب را به همراه خواهد داشت.

وی مطالبه گری هوشمندانه و موثر، گفتمان سازی در حوزه های مختلف، پیگیری دقیق و روشنگری و تبیین را از دیگر وظایف دانشجویان بسیجی دانست و یادآور شد: دانشجویان به عنوان تاثیرگذارترین قشر جامعه می توانند با انجام این ظایف بسیاری از مشکلات کشور و جامعه را حل کنند.

گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه ولایت در دین و جامعه اسلامی اظهار داشت: نقش رهبر در جامعه تعیین کننده است ولی تمام کننده نیست.
وی ادامه داد: جامعه اسلامی زمانی به سعادت می رسد که علاوه بر اینکه رهبری عادل و آگاه و جامع شرایط داشته باشد، مردمان جامعه نیز به درستی پیرو و مطیع آن رهبر باشند.
مسئول بسیج دانشجویی کشور در پایان خاطر نشان کرد: امروز کشور نیاز دارد تا جوانان انقلابی در چارچوب تشکیلات به دنبال اجرای فرامین رهبری بدون معطّلی و تعلّل باشند تا جامعه به سعادت برسد.
ارسال نظرات