مسئول دبیرخانه قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج؛

حمل‌ و نقل زائرین راهیان نور به دو صورت اتوبوسی و ریلی صورت می‌گیرد/ افزایش اسکان بیش از 60 هزار نفر در غرب و شمالغرب کشور در آینده نزدیک

حسینی عنوان کرد: در بحث اعزام کاروان‌ها استانداردهایی وجود دارد که قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه طبق همین استانداردها عمل می‌کند. یکی از استانداردها بحث حمل‌ و نقل زائرین است که به دو صورت اتوبوسی و ریلی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۸۹۶۹۸۴
|
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، روح‌الله حسین زاده مسئول دبیرخانه قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج از روند اعزام کاروان‌ها به یادمان‌های دفاع مقدس غرب و شمالغرب کشور گفت: در بحث اعزام کاروان‌ها استانداردهایی وجود دارد که قرارگاه راهیان نور بسیج و سپاه طبق همین استانداردها عمل می‌کند. یکی از استانداردها بحث حمل‌ و نقل زائرین است که به دو صورت اتوبوسی و ریلی صورت می‌گیرد. دومین استاندارد ما بحث جذب، سازماندهی و اعزام زائرین طبق سهمیه سالیانه که توسط پایگاه‌های مقاومت و نواحی بسیج صورت می‌گیرد. اسکان زائرین به‌عنوان سومین استاندارد است که این بخش دارای استانداردهای خاصی هم چون کیفیت و کمیت می باشد.


حسینی از وضعیت اسکان زائرین در استان‌های غرب و شمال غرب، گفت: روزانه ظرفیت اسکان 20 هزار نفر در استان‌های کرمانشاه و کردستان وجود دارد و این ظرفیت فقط مختص محل اسکان‌های سپاه است ولی با توجه به همکاری آموزش‌وپرورش و اداره تربیت‌بدنی این دو استان قابلیت اسکان بیش از 30 هزار نفر وجود دارد و سعی و تلاش ما بر این است که این حجم را در این دو استان با ساخت‌وساز محل اسکان تا حدود 60 هزار نفر افزایش دهیم.


وی در پایان اشاره به نحوه اعزام خادمین به یادمان‌های دفاع مقدس کرد گفت: ثبت‌نام خادمین شهدا توسط شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور کشور انجام می‌شود، خادمین با طی کردن فرآیند ثبت‌نام و گزینش توسط کمیته مرکزی خادمین به یادمان‌های دفاع مقدس اعزام می‌شوند. شبکه مرکزی خادمین ستاد مرکزی راهیان نور کشور، امسال با رویکردی متفاوت ظرفیت اعزام را مختص خادمین سال اولی کرده است تا افرادی که توفیق خادمی شهدا را نداشته‌اند در اولویت قرار بگیرند
.

مصاحبه کننده: علی رنجبرشبان


راهيان نور
ارسال نظرات