خبرهای داغ:
مدیر کل پدافند غیرعامل استان سمنان:

تلاش برای تامین آب در راستای حفظ و پایداری روستاها است.

کارخايي مدير كل پدافند غير عامل استانداري سمنان گفت: تلاش برای تامین آب در راستای حفظ و پایداری روستاها است.
کد خبر: ۸۸۹۸۴۴۰
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

جلسه کمیته پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان با حضور کارخایی مدير كل پدافند غير عامل استانداري سمنان و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی، معاونین و کارشناسان برگزار گردید. در این جلسه مدیرکل پدافند غیرعامل استان آبرسانی به روستاها را گامی در جهت حفظ و پایداری روستاها عنوان کرد و افزود فعالیتهایی که در جهت تامین آب به روستاها می شود به توسعه و ماندگاری جمعیت و پایدار بودن آبادیها کمک می کند که یک اقدام پدافندی محسوب می شود چون مهاجرت و تخلیه روستاها از ساکنین موجب خدشه دار شدن به امنیت پایدار دیگر نقاط خواهد شد.

ايرج كارخايي مدير كل پدافند غير عامل استانداري سمنان با تشكر از همكاري و تعامل مناسب شركت آب و فاضلاب روستایی سمنان، در راستای پیگیری اهداف و برنامه های اهداف پدافند غیرعامل گفت : دربخشهای مختلف، اقدامات بسیار خوبی در راستای حفظ و صیانت از دستاوردها و داراییهای بخش آب و فاضلاب روستایی در استان سمنان انجام شده که قابل تقدیر و تشکر است و همین اهداف در راستای اهداف و رسالت پدافند غیرعامل است.

مدير كل پدافند غير عامل استانداري سمنان، پدافند غیرعامل را یکی از راهبردهای مهم و پر اهمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و یکی از آرزوهای امروز ملت ، نظام و مقام معظم رهبری دانست و افزود: جهت حفظ و حراست از اين تاسيسات زيرساخت های حیاتی به ويژه در حوزه آبرسانی، می بایست همه تلاش و همت خود را به كار ببنديم و با رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل زیرساختها، اماکن، مخازن- مجتمع ها، چاه ها و مراکز مهم آبرسانی را در مقابل انواع تهدیدات مصون نگه داریم.

وی در ادامه بیان داشت: تهدیدات بصورت مستمر وجود دارد که در تاسیسات آبرسانی آب و فاضلاب روستایی دو نوع تهدید در بخش فیزیکی، میکروبی و شیمیایی وجود دارد در هر دو حالت موجب بحران جامعه می شود و چالش ایجاد می کند. یکی از وظایف شرکت آب و فاضلاب روستایی شناسایی،رصد و کاهش تهدیدات جهت مقابله با انواع تهدیدات فراروی شرکت در بخش های مختلف است.

کارخایی برگزاری دوره آموزشی و مانورهای مختلف را در بالا بردن کارایی کارکنان و افزایش آگاهی در شناخت تهدیدات و اهداف پدافند غیرعامل بسیار مهم و ضروری برشمرد. همچنین در این جلسه که با حضور کلیه اعضاء کمیته در محل سالن جلسات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان برگزار گردید، مهندس منصور کشاورزیان،مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستایی سمنان بیان داشت با توجه به حساسیت ها و مشکلات در بحث آب شرب، یکی از موانع موجود را در جهت توسعه زیرساخت های پدافند غیرعامل، محدودیت فضای اداری است که باید تلاش شود تا امکانات مورد نیاز تامین گردد.

مهندس ابوالفضل عالیشاهی،معاون نظارت بر بهره برداری اظهار کرد: در بحث پدافند غیرعامل سعی شده است پروژه ها به نوعی هدف گذاری گردند که در مواقع تهدید، استمرار خدمات شرکت را بدون هیچ وقفه ای انجام دهیم.    

وی افزود اقداماتی که برای خدمت رسانی به روستائیان صورت گرفته و زیرساختهایی که فراهم شده شامل: بازنگری در افزایش حجم مخازن به ظرفیت 4500 مترمکعب، بازنگری و بهینه سازی در طراحی شبکه توزیع و خطوط انتقال آب، تدبیر در حفظ منابع آبی در روستاهای دچار بحران و مجتمع ها در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی،حذف گاز کلر و استقرار آب ژاول در اکثر شهرستانهای استان،جذب نیروی متخصص در بخش آزمایشگاه و دو شبکه ای نمودن یک روستا در پدافند زیست محیطی.  مهندس احمدرضا دوست محمدی دبیر کارگروه پدافند غیر عامل هم در ابتدای جلسه گزارشی از عملکرد شرکت در زمینه پدافند غیرعامل،حفظ منابع موجود، امنیت اطلاعات و دیگر موارد مرتبط جهت آگاهی حاضرین ارائه داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها