خبرهای داغ:
امام جمعه کلاته خیج:

كشور الان در مسائل اقتصادى از جمله رکود و بیکاری و مسأله اشتغال دچار مشکل است

حجت الاسلام شکری در خطبه های این هفته شهر کلاته خیج گفت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، مشكلات بيشتر از ناحيه مديريت و نه تحريم‏ است! كشور الان در مسائل اقتصادى دچار مشكلات عمده‏ اى از جمله رکود و بیکاری و مسأله اشتغال است.
کد خبر: ۸۹۰۰۱۷۸
|
۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام حمید رضا شکری در خطبه های این هفته نمازجمعه شهر کلاته خیج با اشاره به آغاز شروع حج اظهار کرد: به تدریج عده ای از زائرین از این استان عازم سفر معنوی حج می شوند. برای این عزیزان آرزوی سفری توأم با سلامت و موفقیت داریم. سفری با دست آورد بزرگ، نه اینکه برود و فقط اعمالی را انجام بدهد و تنها با چمدانی پر از هدایا برگردد.

وی افزود: افرادی در همین سفر حج توانستند نقطه عطفی در حیات خود بسازند. افرادی که این حج در این مدت کوتاه فرصتی برای آنها فراهم کرد که سبب دگرگونی در زندگی آنها را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به روز 21 مرداد روز حمايت از صنايع كوچك خاطر نشان کرد: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، مشكلات بيشتر از ناحيه مديريت و نه تحريم‏ است! كشور الان در مسائل اقتصادى دچار مشكلات عمده‏ اى از جمله رکود و بیکاری و مسأله اشتغال است.

شکری تصریح کرد: پرداختن به صنايع كوچك و متوسّط در بخش صنعت می تواند تا حدودی رکود و معضل بیکاری را حل کند، به صنايع متوسّط و كوچك نگاه ويژه بكنند، الان چندين هزار كارگاه و كارخانه متوسّط و كوچك در كشور هست که اگر بخواهند با عدم مدیریت صحیح اکثر آنها را تعطیل کنند چنانچه همینطور هم شد خسارت است!

وی ادامه داد: آن‏ چيزى كه در متن جامعه اشتغال و تحرّك ايجاد و طبقات پايين را بهره ‏مند مى‏كند، همين صنايع كوچك و متوسّط است؛ اين‏ها را تقويت كنند و پيش ببرند.

امام جمعه کلاته خیج با اشاره به پيرزوى قهرمانانه حزب ‏الله لبنان بر ارتش سرتا پا مسلح و جنايتكار رژيم مجعول صهيونيستى در جنگ 33 روزه و روز مقاومت اسلامى گفت: در جنگ سى‏ و سه روزه، وزير خارجه آمريكا گفت(اين درد زايمان منطقه خاورميانه جديد است!) يعنى از اين حادثه يك موجود تازه‏ اى متولد خواهد شد كه همان خاور ميانه‏ اى است كه آمريكا دنبالش است. البته اين خواب آشفته تعبيرش همانى بود كه بر سرشان آمد!

وی اضافه کرد: سياست خاورميانه ‏اى آمريكا مبتنى بود بر تقويت رژيم صهيونيستى و يكى از بزرگترين اقدامها و تصميماتشان اين بود كه در داخل لبنان كه همسايه مشرف بر سرزمين فلسطين غصب ‏شده است، آن نيروى محركه و مؤمن و اثرگذار و نافذ، يعنى حزب‏الله و نيروى مقاومت را از بين ببرند! شکری اظهار کرد: لبنان و حزب‏ الله قهرمان نشان دادند كه با ايستادگى و با همت والا مى‏توان در مقابل اسرائيل ايستاد و اسرائيل را شكست داد، چيزى كه به مخيله بعضى از سياستمداران كشورهاى اسلامى هم خطور نمیكرد، اما اتفاق افتاد، در سايه ايستادگى، مقاومت، توكل به خداى متعال و استفاده از همه ظرفيت و نيروى حزب‏الله و مردم لبنا ، اسرائيل شكست خورد.

وی تاکید کرد: اين يك نسخه عمومى و متعلق به همه دنياى اسلام است، هيچ تفاوت نمی‏كند، شرطش اين است كه مسؤولان كشورهاى اسلامى، منافع، خواسته ها و هواهاى شخصى خودشان را در قضيه دخالت ندهند و مصلحت امت و مصلحت كشور را در نظر بگيرند؛ اگر اين شرط رعايت شود، اين نتيجه قطعى و حتمى است.

امام جمعه کلاته خیج با اشاره به 26 مرداد ماه سالروز ورود اولین دسته از آزادگان به وطن بیان کرد: آزادگان عزیز تا پای جان و تا آخرین لحظه در میدان رزم مقاومت کردند و به اسارت دشمن در آمدند و حتی در اسارت هم سعی کردند میدانی برای مبارزه با دشمن بسازند، در عین اینکه دشمن درصدد است این عزت و قدرت و صلابت را بشکند و زمینه ذلت آنان را در مقابل خود فراهم کنند و چه صحنه های پر افتخاری این عزیزان ساختند و با وجود آن صحنه ها و مقابله با آنها با سرافرازی و سربلندی وارد کشور شدند.

وی عنوان کرد: وقتی مردم این صلابت ها را از جانب آنها شنیدند با آغوشی باز از آنها استقبال کردند و سعی کردند آن عزیزان را در آغوش گرم خود بپذیرند و آنها را با خانواده همراه کنند، این عزیزان در اسارت خود میدان رزمی برای مبارزه با دشمن ساختند و تا آخرین لحظه اجازه سوء استفاده دشمن از خود را ندادند . قدم های این عزیزان را گرامی می داریم.

شکری تصریح کرد:آزادگی یک سرمایه است که نباید با این سرمایه تجارت نکنیم، مبادا بگذاریم این آزادگی لکه دار شود ! مبادا این آزاده در گردونه زندگی خود اموری را انجام دهد که که حاضر نشد در دوران اسارت آن را بر دامن او خود بنشاند ولی بعد از آن در چرخه زندگی کاری کند که سبب ذلت خود را فراهم کند  وقتی کسی می پرسد که آیا فلانی آزاده است، در حالی که اموری را انجام می دهد که شایسته یک فرد آزاده نیست؟ این امور سبب شرمساری دیگر آزادگان می شود. یک آزاده باید کاری کند تا همواره آزاده بماند همانگونه که قبل آزاده بود باید تا پایان عمر این آزادگی را حفظ کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها