مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد؛

هدف اردو جهادی خودسازی و مبارزه با نفس است

عباسی رودی عمده فعالیت های این گروه جهادی را در زمینه های پزشکی،دندانپزشکی، مامایی، پرستاری، بهداشت و ... دانست و گفت:پخش بسته های غذایی در بین 220 خانوار این دهستان از دیگر خدمات جهادگران بسیج دانشجویی است.
کد خبر: ۸۹۰۰۳۶۰
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
 به گزارش بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، در راستای خدمت رسانی به محرومین گروه جهادی شهید رضایی نژاد بسیج دانشجویی علوم پزشکی ایلام از 13 مرداد مشغول خدمت رسانی به مردم بسیار محروم روستای دورافتاده پیاز آباد هلیلان هستند.

این جهادگران در گرمترین روزهای تابستان برای نشاندن لبخند بر لبان مردمان این دیار و با نیت قربت الی الله با عشق و علاقه تمام  و از سر شوق برای خدمت رسانی در حیطه های تخصصی خود  از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند و تمام همتشان را بکار می گیرند تا زخم های کهنه این فراموش شدگان را مداوا کنند و مرهمی باشند بر دلهای سوخته شان.
 
رضا عباسی رودی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام دز گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج دانشجویی از ایلام گفت: به رسم هر سال گروه جهادی شهید رضایی نژاد دانشگاه علوم پزشکی ایلام با حضور بیش از 50 نفر از دانشجویان جهادگر از 13 مرداد در روستای بسیار محروم و دور افتاده پیازآباد بخش هلیلان مشغول خدمات رسانی به مردم محروم روستا هستند.

عباسی رودی تاکید کرد: به طور یقین هدف از اردوهای جهادی دانشجویی، در وهله اول خودسازی و مبارزه با نفس است، و شرایطی را محیا می کند که جوان دانشجو به دور از هیاهوی شهر مدتی را در کنار مردمان کوخ نشین بگذرانند و از نزدیک محرومیت و رنج مردم روستایی را لمس کنند و با تمام قوت به مردمان محروم روستایی خدمت رسانی کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایلام عمده فعالیت های این گروه جهادی در زمینه های پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، پرستاری، بهداشت، غربالگری مردم از لحاظ فشار خون و قند خون دانست و گفت: پخش بسته های غذایی در بین  220 خانوار از این دهستان محروم که متشکل از قند، روغن، برنج، چایی، وسایل بهداشتی و ... که هر کدام به قیمت 127 هزار تومان است از دیگر خدمات جهادگران بسیج دانشجویی علوم پزشکی ایلام است.

وی گفت: کار توزیع بسته های مواد غذایی در بین مردم نیازمند روستاهای دور افتاده هلیلان با همکاری آستان قدس رضوی صورت گرفته و  تا پایان این اردو جهادی ده روزه همچنان ادامه دارد.
 
 
عباسی رودی گفت: در سه روز اول این اردو سه پزشک عمومی از صبح تا شب به ویزیت رایگان مردم روستا پرداختند و داروهای آنان نیز به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفت.
 
این فعال دانشجویی افزود: در بخش دندانپزشکی نیز دو روز است که جهادگران به  مردم خدمات بهداشتی   ارائه می دهند، کشیدن دندان، آموزش نکات بهداشتی دهان و دندان، نحوه صحیح مسواک زدن و ... از دیگر  فعالیت های جهادگران در روستای پیاز آباد است.
عباسی رودی گفت: استقرار تیم پرستاری و مامایی در منطقه زردلان و تیم پرستاری، اتاق عمل، بهداشت، آزمایشگاه ، کار غربالگری فشار خون، قند خون و بهداشت افراد و محیط اطراف این مردم در روستاهای هلیلان در حال انجام است
 
عباسی رودی از حضور آقای خدایازی، مسئول محترم مالی آستان قدس استان ایلام، ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام،سرهنگ علیپور،مسئول سازمان بسیج دانشجویی،مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج دانشجویی و معاونت جهادی بسیج دانشجویی استان  در منطقه پیاز آباد هلیلان که در برگزاری این اردو  پزشکی به حق پشتیبانان خوبی بودند ، تقدیر و تشکر کرد و گفت: حضور مسئولین در میان جهادگران بسیجی خداقوتی است که باعث دلگرمی جهادگران می شود و با انگیزه بیشتر به خدمت رسانی به محرومین می پردازند.
 
مسئول اردو جهادی شهید رضایی نژاد بسیج دانشجویی علوم پزشکی ایلام گفت: به لطف خدا و تلاش جهادگران فردا جمعه نیز از صبح تا غروب متخصص داخلی در منطقه مسقتر می شود و مردم را به صورت رایگان ویزیت خواهد کرد .

وی افزود: ریاست بیمارستان امام علی شهرستان چرداول نیز فردا از صبح تا غروب در منطقه  پیاز آباد حضور خواهند داشت و از نزدیک فعالیت جهادی دانشجویان بسیجی دانشگاه علوم پزشکی ایلام را رصد می کنند.


ارسال نظرات