خبرهای داغ:
یادداشت/محمد کشاورز

اهل بهشت

جوانِ وارد شده‌ی در سپاهِ امروز، از لحاظ معرفت ، بصیرت ، آگاهی ، فداکاری ، آماده‌به‌کاری ، درست و بجا و بهنگام کار انجام دادن ، یک قدم سپاه را از نسل گذشته بالاتر ببرد .
کد خبر: ۸۹۰۱۰۶۷
|
۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

 

1-« من در جمع شما پاسداران حقیقتاً بوی بهشت را استشمام می کنم و خدای متعال شاهد است بعضی از شما را وقتی می بینم احساس می کنم یکی از اهل بهشت را می بینم

اولین بار که این جمله حضرت آقا را دیدم ، حس بسیار غریب و سنگینی داشتم . با خود می گفتم : خدایا ؛ نایب مهدی موعودت (عج) در جمع پاسداران چه می بیند که با بزرگواری و سخاوت این چنین مدال اهل بهشت بودن را به سبزپوشان سرو قامت انقلاب عطا می کند ؟

و دوباره دیدم که حضرت ایشان در جای دیگری فرموده بودند : « شما عزیزان پاسدار، حقاً فرزندان معنوی حسین بن علی (ع) هستید » . فهمیدم بدون شک راز جمله اول در جمله اخیر نهفته است و آن چیزی نیست جز حسینی شدن و حسینی زیستن . این ابتکار جالب که روزی به نام پاسدار مرتبط می شود با روز میلاد مسعود حضرت سیدالشهداء (ع) ، بسیار پرمغز و جهت‌دهنده است . معنای پاسداری با تمام قواعدش در وجود حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تجسم پیدا می کند ، چرا که پاسدار قرار است انقلاب اسلامی و دستآوردهای آن را حفظ کند و فرزند پیامبر اسلام (ص) نیز حفظ میراث عظیم اسلام را دنبال می کرد .

2-سال1390 ، ولی امر مسلمین جهان در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران دغدغه ای داشتند و می خواستند که نسلهای آینده‌ی سپاه یک قدم جلوتر و بالاتر از نسلهای گذشته ( که به واسطه تجربه گرانسنگ دفاع مقدس نسلی شجاع ، بصیر ، پیشرو و ولایتمدار بودند ) بردارند . ایشان انتظار داشتند که جوانِ وارد شده‌ی در سپاهِ امروز، از لحاظ معرفت ، بصیرت ، آگاهی ، فداکاری ، آماده‌به‌کاری ، درست و بجا و بهنگام کار انجام دادن ، یک قدم سپاه را از نسل گذشته بالاتر ببرد .

3- امروز عکسی از « شهید محسن حججی »  را در لباس سبز پاسداری از انقلاب دیدم و حس کنجکاوی ام مرا به بررسی بخشی از فعالیت های شخصی ، اجتماعی ، سیاسی و ... ایشان کشاند . پیش برندگی و فعالیت در برنامه های فرهنگی شهر ، اردوهای جهادی و خدمت رسانی های عام المنفعه ، سبک زندگی اهل بیتی و ولایی ، بصیرت و زمان شناسی ، شجاعت و ... بخش های پرنوری از زندگی کوتاه این شهید غریب بود .

الحق و الانصاف « محسن حججی » از همان « بعضی» هایی است که حضرت آقا در آنها « اهل بهشت بودن » را می دیدند . « محسن » یکی از فرزندان معنوی حسین بن علی (ع) بود که پس از مجاهدت های چشمگیر فرهنگی و اجتماعی ، همچون ارباب بی کفنش ، رخت جهاد بر تن کرد و عزم سفر نمود تا در فرسنگ ها دورتر از شهر و دیارش برای حفظ میراث عظیم اسلام و انقلاب اسلامی ، هم آورد فرستادگان شیطان اکبر شود ؛ و چه زیبا نیز زندگی دنیایی اش را با اقتدا به سید جوانان بهشتی ، غریبانه و بی سر به پایان برد .

«محسن حججی » پس از شهادتش غبار از جامعه ما زدوده و موجی از معنویت و بصیرت به مردمان خسته از سیاست بازان هدیه کرده است .

 

پیچیده شمیمت همه جا ای گل بی سر

چون شیشه عطری که درش (سرش) گم شده باشد.

یا حسین / شادی روحش صلوات

1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها