شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی ۱۰ دانشگاه استان خراسان‌رضوی:

رفتار برخی نمایندگان در جریان سفر موگرینی به ایران سبب لطمه به آبروی مجلس شد.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی ۱۰ دانشگاه استان خراسان‌رضوی در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کردند: رفتار برخی نمایندگان در جریان سفر موگرینی به ایران سبب لطمه به آبروی مجلس شد.
کد خبر: ۸۹۰۲۶۷۰
|
۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی 10 دانشگاه استان خراسان رضوی نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نگاشته است. متن نامه به این شرح است:

از آنجایی که مجلس در راس امور هست حفظ جایگاه و هیبت واقعی مجلس برعهده نمایندگان است. نمایندگان مجلس باید در قانون‌گذاری و در عمل به وظایف نمایندگی، در نطق‌ها، موضع‌گیری‌ها و اعمال و رفتار خود انقلابی عمل کنند. جایگاه نمایندگی ملّت ایران امانت سنگینی است که بر دوش نمایندگان قرار داده شده که باید مقتدرانه به سرمنزل برسد.

برای یک نماینده عقیده و اخلاق و رفتار مسأله شخصی نیست؛ مسأله‌ای اجتماعی و عمومی و حاکم شدن بر سرنوشت مردم است. رهبر معظم انقلاب در خرداد 1390 در دیدار نمایندگان مجلس فرمودند: «تقوای جمعی این است که جمع‌ها مراقب خودشان باشند. بی‌مراقبتی جمع‌ها نسبت به مجموعه‌ی خودشان، سبب می‌شود که حتّی آدم‌هائی هم که در بین آن جمع‌ها تقوای فردی دارند، با حرکت عمومىِ آن جمع‌ها بغلتند و به جائی بروند که نمی‌خواهند. در طول این 30 سال، ما از این ناحیه ضربه خورده‌ایم. یکی از جاهائی که ضعف نشان داده‌ایم، همین بوده. من سال گذشته به شما عرض کردم که در داخل مجلس شورای اسلامی، خودنظارتی بگذارید. این، همان تقوای جمعی است. مجموعه، خود را بپایید. حالا حرف‌هائی گوشه کنار زدند که نماینده باید آزاد باشد، چه باشد. کسی با آزادی نماینده مخالف نیست؛ با کج‌رفتاری نماینده مخالف است. یک نماینده‌ی کج‌رفتار ممکن است مجلس شورای اسلامی را بدنام کند، متهم کند؛ حیف نیست؟ مجلسِ به این عظمت، این نهاد قانونىِ اساسی در کشور.»
 
مجلس جایگاه مدرّس‌ها و دیالمه‌هاست و همواره از تریبونِ آن ستون کاخ مستکبرین و طاغوت‌های زمان به لرزه در آمده است. در دفاع از چنین جایگاهی خون‌ها ریخته شده و سرها بالای دار رفته است. این دفاع امروز هم باقیست، چنان‌که چندی پیش و در جریان حمله‌ بزدلان داعشی، نمایندگان ملّت به چشم خود دیدند که هنوز طمع استکبار و ایادی آن از نمادِ مردم‌سالاری ملّت ایران قطع نشده است. این اتفاق و نمونه‌های مشابه آن برای همه درس‌آموز، و پیام آن لزوم حفظ و حراست کامل از ساحت مجلس و شأن نمایندگی است.

همان طور که مستحضر هستید چندی پیش و در جریان سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا به منظور شرکت در مراسم تحلیف، متأسّفانه برخی از نمایندگان با بروز رفتارهای سبک و دور از شأن نمایندگی - مثل سلفی گرفتن با فرد مذکور- سبب آزرده‌خاطر شدن ملّت و لطمه به آبروی مجلس شدند. مسلّماً چنین اقداماتی موجب وهن جایگاه مجلس بوده و انتظار می‌رفت به فاصله‌ی اندک، هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان وارد عمل شده و به وظیفه قانونی خود که در ماده 1 و ماده 2 (بند ب و تبصره 1) «قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان» عمل کند؛ امّا نه تنها هیچ اقدامی صورت نپذیرفت، بلکه برخی اظهارنظرها گمانِ چشم‌پوشی از این خطای فاحش را تقویت کرد.

چشم‌پوشی در چنین مواردی که رفتار خلافِ شأن به صورت عمومی انجام گرفته و به منظر آحاد جامعه رسیده است، خلاف تقوای جمعی و بیانات صریح رهبری و حضرت امام (ره) بوده و موجب خدشه به جایگاه مجلس در انظار عموم مردم خواهد شد. بدین وسیله خواهشمند است سریعاً دستور رسیدگی به این تخلّف صادر و نتیجه‌ رسیدگی به عموم مردم اطلاع‌رسانی گردد تا ضمن دفاع از حقوق ملّت و نمایندگان، زمینه‌ی تکرار آن برچیده شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها