در قالب برنامه های کنگره شهدای دانشجوی آذربایجان شرقی برگزار شد؛

صعود موفقیت آمیز 600 نفر از دانشجویان دانشگاه های آذربایجان شرقی به قله 4811 متری سبلان

در این صعود که در مدت دو روز انجام شد 600 نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی در قالب گروه های 15 نفری از مراکز بسیج دانشجویی دانشگاه های تبریز و شهرستان های استان به قله 4811 متری سبلان صعود کردند.
کد خبر: ۸۹۰۵۴۰۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی ، صعود سراسری 600 نفر از دانشجویان دانشگاه های آذربایجان شرقی به سومین قله بلند کشور در قالب برنامه های کنگره شهدای دانشجوی آذربایجان شرقی با موفقیت کامل به پایان رسید.

در این صعود که در مدت دو روز انجام شد 600 نفر از دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی در قالب گروه های 15 نفری از مراکز بسیج دانشجویی دانشگاه های تبریز و شهرستان های استان به قله 4811 متری سبلان صعود کردند.

در این صعود که در قالب دسته های ویژه گردان های انقلاب اسلامی بسیج دانشجویی انجام شد ، تعدادی از فرماندهان سپاه و روسای محترم دانشگاه ها و جانبازان و رزمندگان و پیشکسوتان بسیج دانشجویی ، دانشجویان را همراهی می کردند

                           DSC_0258.gif

                          DSC_0256-(2).gif

دانشجویان پس از استراحت شبانه و توجیه فتح قله توسط تیم فنی و انجام مراسمات مذهبی و دینی ، ساعت چهار صبح پس از یک ستون کشی منظم و مطابق برنامه ریزی و هماهنگی های صورت گرفته و دستورات کمیته فنی حرکت به سمت قله را  آغاز و فتح قله انجام گرفت . پس از فتح قله و ساعتی استراحت در چشم انداز زیبای قله سلطان و دریاچه با شکوه آن و بهره مندی از جذابیت های فتح بزرگ قله سلطان سبلان حرکت به سمت پناهگاه ها صورت گرفته و با رسیدن به شابیل حرکت به سمت چشمه آب گرم شابیل آغاز و پس از استراحت و آبتنی ، صعود بزرگ دانشجویان دانشگاه های استان به اتمام رسید.

                         photo_۲۰۱۷-۰۸-۱۷_۰۹-۴۹-۵۸.gif

                         photo_۲۰۱۷-۰۸-۱۵_۱۳-۴۷-۵۲.gif

                         photo_۲۰۱۷-۰۸-۱۷_۰۹-۴۹-۵۹.gif

                        photo_۲۰۱۷-۰۸-۱۵_۱۳-۵۰-۱۱.gif

کوه آتشفشانی سبلان در 40 کیلومتری جنوب غربی اردبیل و 25 کیلومتری جنوب شرقی مشکین شهر قرار دارد. طول سلسله کوه سبلان را 60 کیلومتر و پهنای آن را 45 کیلومتر تخمین می زنند.این سلسله کوه سه قله معروف دارد که قله اصلی آن که به سلطان معروف است (به گویش محلی، سلطان ساوالان) و 4811 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار