خبرهای داغ:
به بهانه پیشنهاد ممنوعیت ورود عکاسان خبری به مجلس شورای اسلامی:

مزاحم سلفی نمایندگان نشوید!

در کشور به قدری کارهای مهم بر زمین مانده وجود دارد که مجلس اگر شب و روز کار نظارت و حساب رسی را انجام دهد باز گوشه ای از آن مشکلات را نمی تواند جبران کند و ممنوعیت ورود عکاسان خبری به مجلس شورای اسلامی پاک کردن صورت مساله است.
کد خبر: ۸۹۰۷۰۳۴
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، پس از اینکه نمایندگان مجلس با تصویب قوانین مختلف برای راحتی خود و فرار از دید رسانه ها قوانین مختلف را گذراند و برخی تصویب و برخی از قوانین نیز تصویب نشد. نوعی بی مهری به رسانه ها از طرف مجلس که مدعی اعتدال و مدارا با منتقدان بوده وجود دارد و در راس این قوانین ریاست مجلس و هیت رییسه باید پاسخگو باشند که به جای رسیدگی و نظارت بر کارهای زمین مانده به تصویب قوانین ناکار آمد می پردازند و باعث می شود خانه ملت که عصاره فضایل یک ملت است به دوراز نگاه رسانه ها تنها به اخبار تصویب شد و یا نشد پرداخته شود.
در کشوربه قدری کارهای مهم بر زمین مانده وجود دارد که مجلس اگر شب و روز کار نظارت و حساب رسی را انجام دهد باز گوشه ای از آن مشکلات را نمی تواند جبران کند و ممنوعیت ورود عکاسان خبری به مجلس شورای اسلامی پاک کردن صورت مساله است.
عکاسان خبری را راه ندهید نمایندگان مشغول سلفی گرفتن هستند!!
متاسفانه در مجلس شورای اسلامی نگاه باندی و جناحی مصلحت کشور و رسیدگی به مشکلات را فدای خود کرده است. تصویب قانون حقوق مادام العمر برای افرادی که بیش از دو سال و نیم کار سیاسی انجام داده اند واقعا از شاهکار های مجلس شورای اسلامی با ریاست لاریجانی بود.
بیانگر این است که انقلاب مستضعفان را باید پاسداری کرد و نمایندگان مجلس با نگاه غیر کارشناسی قوانینی را تصویب کردند که به نفع خودشان باشد. حال چه ایراد دارد اگر آقای لاریجانی طرح یا لایحه ای را در دستور کار مجلس قرارمی دادند که کار گران با سابقه 10 سال کار سخت و زیان آور حقوق مادام العمر می گرفتند؟
در مجلس گذشته هم طرح جلوگیری از ورود خبرنگاران به مجلس را در دستور کار قرار دادند تا اینکه فیلم وعکس و یا تصویری ازنمایندگان و رفتار آنها و یا چرت زدن در مجلس به بیرون درز نکند نوع رفتار نمایندگان در پاره ای از مواقع نگاه ابزاری و فردی به رسانه است و توقع دارند که ثنا گویان چشم بر کاستی ها و نارسایی ها ببندیم.
متاسفانه نهاد نظارتی قوی برای پاسخگویی مجلس وجود ندارد، پس از اینکه سلفی معروف لیست امید و اصلاحات با خانم موگرینی خبرساز شد و واکنش مردم را در پی داشت بلافاصله عذرخواهی و بعضی از نمایندگان هم باسکوت خود به توجیه این عمل پرداختند.
لب های منتقدان را می بوسیم و دستهایشان را می بندیم
وا دادگی وعدم خود باوری نمایندگان در برابر ننه برجام طنز روزگار انقلاب ما بود که عده ای را تندرو بخوانیم و خود را عقلای جامعه و معتدل تا آنجا پیش روند که هر تخلفی را دشمن در حق ملت روا داشت تنها با نطق و بیانیه و خنده اعتدالی پاسخ داد.
در حال حاضر هم نمایندگان به جای اصلاح رفتار نمایندگان و آموزش رفتار دیپلماتیک به آنها در حال پاک کردن صورت مساله هستند و به جای آن عکاسان را تنبه می کنند تا نمایندگان لیست اعتدال و سلفی بگیران مجلس به راحتی تبرئه شوند.
این نوع نگاه در بسیاری از قوانین مصوب مجلس وجود دارد از جمله قانون کار که یکی از راه های حمایت از تولید دستمزد پایین کارگر و گرفتن امنیت شغلی آنان است.
نمایندگان بهتر است رفتار خود را اصلاح کنند و به جای تحریم عکاسان برای ثبت لحظه های مجلس به آموزش رفتار دیپلماسی خود بپردازندعکاسان خبری یکی از مظلوم ترین اقشار جامعه هستند که در جامعه از دریافت حقوق نجومی محروم بودند وحتی برای معیشت خود با مشکل روبرو هستند.
نمایندگان در حمله تروریستی به مجلس به یاد داشته باشند که عکس خبری از لباس شخصی ها آن چنان شورو هیجانی در جامعه برای وحدت ایجاد کرد که هیچ یک از نمایندگان نتوانستند در طول چندین دهه مدیریت های خود بر جامعه انجام دهند.
شایسته نیست که شعار دهیم که ما لب های منتقدین را می بوسیم اما با تصویب قوانین دست های آنان بسته شود و یا در ایام انتخابات قانونی را مجلس در دستور کار قرار می دهد که منتقدین با محدودیت شدید مطالبه گری مواجهه خواهند شد.

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها