خبرهای داغ:
مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان:

عده‌ای در جامعه اقدام به دستکاری و مدیریت نیازهای آموزش و پرورش می‌کنند

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان با اشاره به اینکه افرادی در جامعه اقدام به دستکاری و مدیریت نیازهای آموزش و پرورش می‌کنند، گفت: متاسفانه عده‌ای می‌خواهند نظام آموزش و پرورش را به سمت اهدافی غیر از اهداف تعریف شده جامعه اسلامی بکشانند.
کد خبر: ۸۹۰۸۲۷۱
|
۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

عده‌ای در جامعه  اقدام به دستکاری و مدیریت نیازهای آموزش و پرورش  می‌کنندعادل عبدالملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به ضرورت به‌روز شدن  آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان بخشی از نظام تعلیم و تربیت جامعه وظیفه پرورش نسل آینده را بر عهده دارد و باید آنها را بهگونه ای بار آورد که بتوانند ضمن گذران زندگی، مسیر رشد و تکامل را طی و به سعادت نایل شوند.

وی با بیان اینکه این  مسئولیت ناظر به آینده است و باید نیازهای آینده مبنای دانش و پرورش آنها باشد، گفت:  افراد باید برای مواجهه با نیازهای روز، مهارت بیاموزند اما در عین حال  آموزش و پرورش و نسل تحت تعلیم بی‌نیاز از ضرورت‌های زمان حال نیستند و باید نسبت به آنچه که اکنون پیرامون آنها می‌گذرد واکنش لازم نسبت به آنها را نشان دهند.

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان با بیان اینکه آموزش و پرورش باید نسبت به محیط و مسائل و تحولات فرهنگی - تربیتی آن آگاهی و اشراف لازم را داشته باشد، افزود: عوامل بیرونی مختلفی وجود دارد  که در درون آموزش و پروش بر تربیت اثر می‌گذارند چنانچه از فعل و انفعالات و تحولات فرهنگی و تربیتی شناخت صحیحی  نداشته  و برخورد مناسب  با آن صورت نگیرد، انتظار می‌رود اهداف تعلیم و تربیت  دستخوش تغییر و تحول شود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت در جامعه باید نسبت به کنش‌های  محیط  آگاه و حساس و  دائم محیط را رصد کند و عوامل محیطی وتاثیرگذاری آن را مورد بررسی قراد دهد و حاصل این بررسی‌ها را به برنامه، محتوا، شیوه و روش کار و ارائه مطلب به نسل آینده تبدیل کند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه افرادی در جامعه  اقدام به دستکاری و مدیریت نیازهای آموزش و پرورش  می‌کنند، تاکید کرد: متاسفانه عده‌ای  می‌خواهند نظام آموزش و پرورش  را به سمت اهدافی غیر از اهداف تعریف شده جامعه اسلامی  بکشانند که در این شرایط سطح انتظار از دستگاه تعلیم و تربیت  در جهت واکنش مناسب افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه جهت‌گیری و  نگاه‌های سیاسی در نظام  آموزش و پرورش  ایجاد شده است، افزود:  پذیرش سند آموزش 2030 در این وزارتخانه  و اجرایی کردن آن با کمترین مخالفت نمونه بارز این مطلب است که در این شرایط لازم است  آموزش و پرورش نسبت به  محیط و تغییرات آن واکنش لازم را مد نظر داشته باشد چراکه تربیت نسل را بر عهده گرفته است. 

مدیر کانون بسیج فرهنگیان ناحیه یک همدان با بیان اینکه در شرایط کنونی مسائل و کنش‌هایی در جامعه احساس می‌شود که  انتظار است آموزش و پرورش نسبت به آن عمل و عکس العمل درخور داشته باشد، عنوان کرد:  اتفاقات و مسائل بین‌المللی در محدوه ارزش‌ها و خطوط قرمز  نظام اسلامی  و مسائل اصلی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از جمله آنها است که نگاه انقلابی و عکس العمل منطقی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه  آموزش و پرورش  باید علاوه بر توانایی برای پاسخگویی به نیازهای آینده، نسبت به تغییرات و تحولات موثر بر تربیت و پرورش در محیط بی تفاوت نباشد و واکنش مناسب و به موقع نشان دهد، یادآور شد: در تعلیم و تربیت اسلامی، اساس تربیت، تربیت دینی است و باید نظام آموزش و پرورش آن افراد را با دین آشنا کند و آنها را دین‌دار و عامل به دین بار آورد.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش بیش از همه دستگاه‌ها، نیاز به رصدگری مداوم محیط، رصدگری فعالیت‌ها، ارزیابی اقدامات و تجزیه و تحلیل آن دارد تا بتواند بر محیط و بر نیازها اشراف کامل داشته و برای رفع آنها گزینه و چاره تولید کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات