مسئول بسيج مساجد و محلات سپاه امام رضا(ع) در گفت‌وگو با «بسیج»:

همايش برترين‌هاي مساجد خراسان رضوی در مشهد برگزار مي‌شود

مسئول بسيج مساجد و محلات سپاه امام رضا(ع) از برگزاری همايش برترين‌هاي مساجد خراسان رضوی همزمان با دهه فجر در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۸۹۱۱۴۲۴
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰

 سرهنگ پاسدار یحیی سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، گفت: سازمان بسيج مساجد استان خراسان رضوي امسال طرح مسجد محوري را با هدف خدمات رساني تمامي 15 قشر بسيج به مردم در 10 درصد از مساجد استان در دستور کار خود قرار داده است.

 سالاري افزود: مسجدي مي تواند به صورت الگو قرار گيرد که امام جماعت جايگاه مدير مسجد را در عالي ترين سطح خود حفظ کند و به عنوان پدر معنوي محله محسوب شود و مهم ترين دغدغه هيئت امناي مساجد اين باشد که مسجد کانون فعال و قلب تپنده جامعه است و بسيج هم بايد تمامي اهداف و آرمان هاي اسلام و انقلاب را در مقياس محله در مسجد برنامه ريزي و اجرا کند.

 سالاري با اشاره به اين که به گونه اي رفتار کنيم که همه احساس کنند مسجد اصلي ترين محل براي رسيدن به آرامش، بصيرت ، علم و آگاهي است افزود: بايد با هماهنگي تمامي ارکان مسجد زمينه حضور بيشتر مردم به ويژه جوانان را فراهم آورد و حوزه علميه هم بهترين احساس تعلق را به مسجد داشته باشد و مسجد هم بايد بيشترين ارتباط را با حوزه برقرار کند.

 وي گفت:در هر ناحيه صرف نظر از الگوبودن مسجد به صورت نسبي با کمک گرفتن از نظرات صاحب نظران و ائمه جماعات يک مسجد را به عنوان مسجد الگويي معرفي کرده ايم که در سطح استان 40 مسجد الگويي مشخص شده است و 156مسجد نيز که مي توانند زمينه الگويي شدن را فراهم کنند مشخص شده اند و 390 مسجد هم با اقدامات موثرتري زمينه الگويي شدن را طي مي کنند و لذا در مجموع از 6 هزار و135 مسجد 585 مسجد در اين سه سطح انتخاب شده اند و در فريمان نيز مسجد جامع به لحاظ عرفي و مردمي مسجد الگويي شناخته شده است.

 مسئول بسيج مساجد و محلات سپاه امام رضا(ع) استان خراسان رضوي در ادامه اين گفتگو از برگزاري همايش معرفي برترين‌هاي مساجد و تجليل از آنان در دهه فجر امسال خبرداد و گفت:اين همايش با همکاري بسيج صداو سيما، رسانه، هنرمندان و معاونت فرهنگي سپاه و بسيج مساجد و محلات در مشهد برگزار مي شود که برنامه تجليل مقدماتي آن در شهرستان ها برگزار مي شود.

 سالاري در پایان گفت: ساخت پايگاه هاي مقاومت در مساجد وظيفه سازماني سپاه است و البته به ساخت مساجد در صورتي که کار برزمين مانده باشد کمک مي کند به گونه اي که امسال 100مسجد در حاشيه شهر مشهد توسط سپاه ساخته شد،و اين که تلاش مي شود با همکاري خود مردم مساجد ساخته و اين امر سازماني نباشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها