ریحانی معاون بررسی تحلیل سازمان بسیج دانشجویی:

دولت باید یک فرد توانمند را برای وزارت علوم معرفی کند/ رئیس‌جمهور اجازه ندهد دانشگاه‌ها دچار بلاتکلیفی باشند

مسئول بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی گفت: باید دولت یک فرد توانمندی برای وزارت علوم معرفی کند و رئیس جمهور اجازه ندهد دانشگاه‌ها دچار بلاتکلیفی شوند.
کد خبر: ۸۹۱۲۳۸۶
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، سجاد ریحانی مسئول بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی ضمن انتقاد از عدم معرفی وزیر علوم توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی بیان داشت: وزارت علوم به دلیل ارتباط با نسل جوان و نخبه یکی از وزارتخانه‌های مهم در کابینه است.

وی ادامه داد: بخش زیادی از زمان عملکرد این وزارتخانه چه در دولت یازدهم چه در دولت دوازدهم به دلیل عدم انتصاب وزیر و اکتفا به گذاشتن سرپرست به بلاتکلیفی گذشت. بسیاری از این زمان هم به دلیل انتخاب افرادی که توانایی اداره این وزارتخانه را نداشته‌ و یا از طرف نمایندگان مجلس شورای اسلامی صلاحیت وزارت نداشتند سپری شد.

ریحانی تاکید کرد: بارها این وزارتخانه توسط سرپرست اداره شده است و الان هم به جای معرفی یک وزیر که با قدرت وارد شود و از مجلس رأی اعتماد بگیرد به انتخاب سرپرست بسنده کردند. با توجه به اینکه دانشگاه‌ها نزدیک به زمان بازگشایی هستند و لازم است فردی با نگاه راهبردی در دانشگاه شروع به فعالیت کند.

مسئول بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی گفت: وزارت علوم چه در حوزه‌های سیاسی مثل بحث تشکل‌های دانشجویی و چه در حوزه‌های علمی و فرهنگی که دانشگاه به عنوان گرانی گاه فرهنگی نقش ایفا می‌کند با مشکل مواجه شده است.

ریحانی بیان داشت: ریاست جمهور برای وزارتخانه‌های دیگر افرادی را با جدیت به عنوان وزیر به مجلس معرفی کرد. لذا انتظار می‌رفت یک فرد توانمندی در وزارت علوم به صورت جدی به مجلس معرفی می‌شد اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

مسئول بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی بیان داشت: باید دولت یک فرد توانمندی برای این وزارتخانه معرفی کند و اجازه ندهد دانشگاه‌ها دچار بلاتکلیفی شوند. فردی که در وزارت علوم به عنوان وزیر معرفی می‌شود باید دارای یک نگاه راهبردی باشد و نمی‌تواند مقطعی به وزارت علوم نگاه کند.

وی تصریح کرد: باید فردی در وزارت علوم به عنوان وزیر قرار گیرد که بتواند برنامه‌ریزی دقیقی با نظر نخبگان ارائه کند. این در حالی است که تمام وزرای معرفی شده به مجلس دارای برنامه بودند اما دانشجویان و نخبگان برنامه‌ای برای اداره وزارت علوم را شاهد نبودند تا حداقل برنامه‌ها مورد واکاوی قرار گیرد.

مسئول بررسی و تحلیل سازمان بسیج دانشجویی گفت: انتظار می‌رود دولت شاخصه‌هایی که برای یک مسئول در تراز انقلاب معرفی شده را در نظر بگیرد. رهبر انقلاب فرمودند «دانشگاه‌ها نباید محل جولانگاه جریانات سیاسی شود و نباید افراد نامطمئن در دانشگاه‌ها حضور داشته باشند» لذا الان هم باید فردی مسئولیت وزارت علوم را در دست گیرد که دارای رتبه علمی و نگاه فرهنگی باشد تا دانشگاه‌های انقلاب اسلامی را به جلو ببرد.

ارسال نظرات