خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار قزوین:

تصویب قانون ارایه‌ خدمات در بخش خصوصی ضروری است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار قزوین گفت: تصویب قانون ارایه‌ی خدمات به خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان قزوین در بخش خصوصی ضروری است.
کد خبر: ۸۹۱۲۳۹۸
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه تجلیل از کارمندان ایثارگر و معتمدین معین، گفت: نگاه صنفی و بخشی دستگاه‌های اجرایی در ارایه‌ی خدمات به جامعه ایثارگران یکی از مهمترین مشکلات اساسی این نهاد می‌باشد.
وی افزود: برخی از مسوولان و کارکنان دستگاه‌ها برای رفع مشکلات ایثارگران، آنها را به بنیاد شهید و امور ایثارگران هدایت کرده و از دادن خدمات خودداری می‌کنند که چنین نگاهی درست نیست و باید تغییر یابد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: نگاه صنفی و بخشی مسوولان دستگاه‌ها به خانواده‌های شاهد و ایثارگر باید در سطح کلان تغییر یابد و آنها بایستی بدانند اگر در مسوولیتی قرار دارند به برکت ایثارگری‌های این قشر معظم جامعه می‌باشد.
وی با بیان اینکه بنیاد بخش کوچکی از دولت است و باید تسهیل‌کننده ارایه‌ی خدمات به جامعه ایثارگران باشند، گفت: مسوولان دستگاه‌های اجرایی بایستی همراه ما باشند و در ارایه‌ی خدمات به این قشر معظم جامعه از انجام هیچ کاری دریغ نکنند.
حقایق‌پور با اشاره به اینکه سال گذشته به همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دایمی شدن قانون جامع‌ خدمات‌رسانی به ایثارگران تصویب شد، گفت: این قانون در ارایه‌ی خدمات مطلوب به جامعه ایثارگران مطلوب می‌باشد.
این مسوول با اشاره به اینکه قوانین متعدد در ارایه‌ی خدمات به خانواده‌های شاهد و ایثارگر وجود دارد، افزود: متاسفانه بزرگترین مشکل ما عدم ضمانت اجرایی قانون است، به همین دلیل برخی دستگاه‌ها به خوبی آنها را اجرا نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال جامعه ایثارگران مهمترین دغدغه ماست، گفت: ما هر کاری برای اشتغال‌زایی ایثارگران انجام می دهیم و از مسوولان شهرستان تاکستان نیز درخواست داریم در رفع مشکلات بیکاری این قشر معظم جامعه همت کنند.
وی با اشاره به اینکه سیاست دولت کوچک‌سازی و ورود به بخش خصوصی است، گفت: ما در دستگاه‌های دولتی قوانینی خوبی برای ارایه‌ی خدمات به ایثارگران داریم ولی در بخش خصوصی چنین چیزی وجود ندارد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: تصویب قانون ارایه‌ی خدمات به خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان قزوین در بخش خصوصی ضروری است تا مدیران این بخش‌ها نیز الزام قانونی برای جذب جامعه ایثارگران داشته باشند.
حقایق‌پور گفت: مسوولان در ارایه‌ی خدمات به ایثارگران تعهد اخلاقی و الزام دینی دارند و باید همه‌ی آنها بدانند که امنیت و آسایش خود را مدیون خون شهدا و مجاهدت‌های جانبازان و آزادگان هستند.
این مسوول به قطعه ایثارگران متوفی در تاکستان اشاره کرد و گفت: مسوولان شهرستان باید نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند تا این مهم اجرایی شود.
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها