دانشجویان در صورتی موفق می شوند که آگاهی های خود را در مسیر ارزش های الهی به کار گیرند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی از استان فارس؛ فاطمه شمسی زاده فعال بسیج دانشجویی اقلید در گفتگو با خبرنگار ما دانشگاه را مبدأ همه تحولات و مقدرات یک کشور دانست و بیان داشت: دانشگاه یک کشور را تباه یا اصلاح میکند و مرجعی برای انسانسازی است و دانشجویان در دانشگاه از دو جهت تخصص و ایمان تربیت میشوند تا بهعنوان یک قشر تحصیلکرده محور روشنگری اجتماعی را به دستگیرند و در صورتی موفق خواهند شد که بتوانند آگاهی خود را در مسیر ارزشهای الهی بهکارگیرند.
وی نقش ولایت و رهبری را مهمترین نقش در کنترل شرایط و بحرانها ذکر کرد و افزود: امام خمینی (ره) در شرایطی که کشور فاقد قدرت بازدارندهی دفاعی لازم بود انرژی و توانایی ناشناخته عظیم ملت ایران را به جریان انداخت و استراتژی مدیریت مردمی و انقلابی و تحولآفرین در جنگ به وجود آمد.
این دانشجوی بسیجی راجع به جنگ ایران و عراق گفت: پیش از آغاز جنگ بین ایران و عراق روابط بین دو کشور تیره شده بود و جاهطلبیهای سیاسی و اختلافات مرزی دو کشور دلایل اصلی جنگ بین دو کشور بود.
وی در خصوص ادامه جنگ بیان داشت: علت آن این بود که عراق بهعنوان متجاوز شناسایی و تنبیه متجاوز و پرداخت غرامت از سوی عراق، بررسی شود که این موردقبول رژیم عراق و سازمان بینالمللی نبود. از طرفی نقاطی در شلمچه، طلائیه و طول مرز از قصر شیرین در اشغال عراق بود و شهرهای سومار، مهران، نفت شهر عملاً در اشغال دشمن بود و امکان آزادسازی این نقاط از راه مذاکره غیرمعقول به نظر میرسید و راهی جز ادامه جنگ وجود نداشت و درحالیکه نیروهای خودی روی دور پیروزی قرار داشتند توقف در جنگ و چانهزنی در پشت میز مذاکره برای آزادی نقاط مرزی آزادشده صحیح نبود و عملیات مرصاد برای مقابله با حرکت منافقین و بازپسگیری اشغالشده انجام گرفت.
شمسی زاده مدافعان حرم را دنبالهرو شهدای دفاع مقدس دانست و ابراز داشت: مدافعان حرم با الهام گرفتن از شهدای هشت سال دفاع مقدس به جنگ داعش میروند و از حرم اهلبیت دفاع میکنند.
وی در خصوص درسهای مقاومت و دوران دفاع مقدس گفت: الگو شدن برای سایر ملل بهخصوص مسلمانان، شناختهتر شدن انقلاب اسلامی و دین اسلام و اصول و ارزشهای ملت و دولت ایران، دفع قطعی و پایدار و همیشگی تجاوز و متجاوز، اثبات حقانیت خود و اثبات متجاوز بودن رژیم عراق به دیگر کشورها و ثبت و پایدارسازی نظام اسلامی از دروس دفاع مقدس و مقاومت است.
این دانشجوی بسیجی در خصوص نحوه نهادینهسازی مدیریت جهادی دوران دفاع مقدس تصریح کرد: قصد قربت و توکل بر خدا، ولایت مداری و ولایتپذیری، خودباوری و اتکا به توان داخلی، مردمگرایی و اخلاقمداری، توانایی بالای مدیریت و سازماندهی تشکیلات، ساده زیستی و پرهیز از تشریفات راههای نهادینهسازی مدیریت جهادی است.