خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی:

غدیر مهمترین واقعه تشیع است

معاون سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد: اگر موضوع غدیر در جریان تاریخ در مسیر اصلی خود قرار گیرد اختلافی بین جامعه اسلامی و مسلمانان وجود نخواهد داشت.
کد خبر: ۸۹۱۴۰۵۶
|
۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

 

حجت‌الاسلام علی نظری معاون سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص اهمیت واقعه غدیر اظهار کرد: واقعه غدیر در واقع اصل تشیع و مهم‌ترین ویژگی شیعه است.
وی بنیان ولایت را در روز غدیر دانست و تبیین کرد: روز غدیر، روز عید بزرگ مسلمانان و روز عید خاندان محمد(ص) و عید ولایت و برادری است.
این مسئول مطرح کرد: عید غدیر روز عهد و معهود در آسمان‌ها و روز میثاق در زمین است و وقایعی چون غلبه حضرت موسی(ع) بر ساحران، سرد شدن آتش بر حضرت ابراهیم خلیل‌الله و انخاب وصی توسط حضرت موسی(ع) و حضرت عیسی(ع) در این روز اتفاق افتاده‌اند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ابراز داشت: همانطور که در قرآن کریم نیز اشاره شده است، پیامبر اکرم(ص) نیز در روز غدیر با انتخاب حضرت علی(ع) به عنوان وصی خود میان اصحاب خود برادری افکند و آحاد جامعه اسلامی را به سوی وحدت و اتحاد سوق دادند.
نظری با اشاره به این موضوع که حدیث غدیر از احادیث متواتر در میان همه مسلمانان است، تصریح کرد: نقل حدیث غدیر توسط صحابه پیامبر و تابعین آن‌ها و هم‌چنین تایید آن در بسیاری از کتب دانشمندان اهل سنت و شیعیان خود بیانگر آن است که غدیر بالاترین عامل وحدت جامعه اسلامی است.
وی وجود تفرقه در جامعه اسلامی را نشئت گرفته از قرارنگرفتن واقعه غدیر در مسیر اصلی خود دانست و تشریح کرد: اگر موضوع غدیر در جریان تاریخ در مسیر اصلی خود قرار گیرد اختلافی بین جامعه اسلامی و مسلمانان وجود نخواهد داشت.
این مسئول توضیح داد: قرآن و ولایت دو منبع و سند مستحکم و معتبر در دستان مسلمانان است و عمل کردن و تمسک جستن به این دو مهم، بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف و یا به حداقل خواهد رساند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: قرآن دارای دیدی جامع، کامل و تام است و اتمام اکمال دین با مطرح شدن موضوع ولایت در واقعه غدیر حادث شد.
نظری با بیان حدیثی از امام محمدباقر(ع) خاطرنشان کرد: ولایت یکی از پنج بنیان بنای اسلام است و برخلاف چهار بنیان دیگر که در آن‌ها راه‌های مختلفی وجود دارد، ولایت را باید همانطور که هست و بی هیچ چون و چرایی پذیرفت.
وی در بخش پایانی این گفت و گو یادآور شد: موضوع ولایت و امامت برجگرفته از واقعه مهم غدیر است و باید آن را سرلوحی زندگی دنیوی و اخروی‌مان قرار دهیم.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها