خبرهای داغ:
رئیس کتابخانه‌های عمومی میامی خبر داد؛

اهدای بیش از 15 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی گفت: با اجرای جشنواره اهدای کتاب، بیش از 15 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی اهداشده است.
کد خبر: ۸۹۱۵۴۱۵
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

کمال ترابیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در میامی بیان کرد: جشنواره اهدای کتاب از اوایل تیرماه امسال آغازشده است و تا اوایل آبان ماه نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به استقبال کم‌نظیر دستگاه‌های اجرایی و شهروندان در سراسر شهرستان‌ در اهدای کتاب گفت: تاکنون بالغ‌بر 15 هزار و 768 جلد کتاب اهداشده است.

ترابیان افزود: آموزش وپرورش، سپاه و جهاد کشاورزی بیشترین اهدای کتاب از طرف دستگاه های شهرستان و همچنین آقای مهدی ترابیان با اهدای 940 جلد بیشترین کتاب اهدایی مردمی را داشتند.

رئیس اداره کتابخانه های میامی با بیان اینکه نهاد آمادگی احداث کتابخانه در روستاهای با جمعیت بالای یک هزارو 500 نفر را دارد، گفت: روستاهای نام نیک، سوداغلن، دشت شاد و تلوبین جمعیتی بیش از یک هزار و500 نفر دارند که در صورت تعامل دهیاری وشوراهای روستا کتابخانه احداث می شود.

وی افزود: در ایجاد کتابخانه‌ در روستا، اختصاص فضای مناسب ، ساختمان به عهده دهیاری وشورای روستا بوده و صدور مجوز، تأمین منابع کتابخانه و ایجاد سهمیه ماهیانه کتب و مجلات، تجهیزات ونیروی انسانی به عهده نهاد کتابخانه‌های عمومی است.

ترابیان در پایان ضمن تشکر از مردم و دستگاه هایی که در جشنواره اهدای کتاب مشارکت کردند، بیام کرد: شهروندان و نهادها و دستگاه های اجرایی می توانند کتاب های بلااستفاده خود را جهت راه اندازی کتاب خانه های روستایی به این اداره اهدا کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها