توسط سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه قدس گیلان صورت گرفت:

تدوین بانک جامع اطلاعاتی ظرفیت های گردشگری گیلان

سازمان اردویی راهیان نور استان گیلان ضمن تهیه طرح تدوین بانک جامع اطلاعاتی استان گیلان، این طرح را در نشستی به ریاست سازمان اردویی راهیان نور بسیج ارئه نمود.
کد خبر: ۸۹۱۵۷۸۱
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۹

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، در پی ابلاغ پیشنهاد طرح تدوین بانک جامع اطلاعاتی ظرفیت های گردشگری از سوی سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج به استان های کشور، سازمان اردویی راهیان نور استان گیلان ضمن تهیه این طرح در نشستی با این موضوع آن را به ریاست سازمان اردویی راهیان نور ارئه نمود.

سردار یعقوب سلیمانی ریاست سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج ضمن مطالعه طرح تدوین بانک جامع اطلاعاتی ظرفیت های گردشگری استان گیلان دستور پیگیری و مطالعه کارشناسی آن را به مدیریت گردشگری این سازمان را محول نمود.

محمد علی ستیزه جانشین سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه قدس گیلان در گفتگو با خبرنگار کوله بار در خصوص این طرح اظهار داشت: از اهداف تدوین این سند توجه به ظرفیت های گردشگری تعالی بخش استان به تفکیک شهرستان ، نهادینه کردن فرهنگ گردشگری کشور، ایجاد بستر های مناسب جذب گردشگری داخلی و خارجی از طریق توسعه مکان های تفریحی ، رفاهی و اقامتی با سه هدف عمده در گردشگری که می توان به مسئله سالم سازی محیط های گردشگری و ترویج ارزش های دینی در آن و همچنین بهره مندی ارزان و مطمئن بسیجیان و عموم مردم از جاذبه های گردشگری اشاره نمود.

وی ادامه داد: این مجموعه شامل اطلاعات عمومی سفر ، ایمنی در سفر ، محیط زیست، و معرفی استان گیلان به همراه پیشینه تاریخی، فرهنگی ، معرفی شهدای شاخص استان ، موقعیت جغرافیایی و وسعت آب و هوایی استان گیلان ، آداب و رسوم ، زبان، لباس محلی ، مفاخر و بزرگان ، غذاها و محصولات خوراکی و مکان های مذهبی ، گردشگری تاریخی و ملی است.

ارسال نظرات