خبرهای داغ:
استاد دانشگاه های قزوین:

11 سپتامبر دست مایه همه جنگ های دهه اخیر بوده است

استاد دانشگاه های قزوین گفت: 11 سپتامبر کلید آغازین جنگ های دهه اخیر بوده است، در واقع امریکا تلاش میکند دشمنان خود را از میان بردارد، حقوق بشر شعاری است که تنها بهانه و مایه بازی دول استکباری قرار گرفته است ، امروز می بینیم که حتی جنایات را محکوم نمی کنند.
کد خبر: ۸۹۱۶۲۰۰
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵

رستم قنبرلو استاد دانشگاه های قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در بازخوانی واقعه 11 سپتامبر اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفتمان حاکم بر دنیا گفتمان سلطه بود.
وی ادامه داد: دو ابر قدرت شرق و غرب یعنی شوروی و آمریکا در سراسر جهان سلطه داشتند، بعد از فروپاشی شوروی این دوقطبی از بین رفت، علت اصلی فروپاشی شوروی نیز انقلاب ایران بود.
این استاد دانشگاه اذعان کرد: انقلاب ما توانست شوروی و ساختار آن را نقد کند، حکومتی که پایه ها و مبانی نظام سیاسی اش به لرزه در آید پایدار نمی ماند.
قنبرلو تصریح کرد: همیشه بین دو قدرت آمریکا و روسیه جنگی در جریان بوده است، زمانی با سلطه و زمانی هم با استعمار نو و استفاده از تکنولوژی یا هر امکاناتی که در اختیار سایر ملل نبوده است.
وی با اشاره به کتاب اداره دنیا با یک ابر قدرت، نوشته ریچارد نیکسون تبیین کرد: نیکسون در این کتاب می گوید با فروپاشی نظام کمونیستی اتحاد جماهیر شوروی از طرفی قدرتی باور نکردنی برای آمریکا به وجود آمد و از طرفی تهدیدات جدیدی آغاز شد، چرا که اکنون بهانه ای برای تحت سلطه قرار دادن کشور های مختلف و فروش تسلیهات نداشتند.
وی افزود: از طرفی حالا کشور های آسیایی، اسلامی و آفریقایی و کشور های آزاد شده اروپایی به نوعی از قدرت و ثروت جهانی سهم خواهی می کردند.
قنبر لو تشریح کرد: نیکسون وقتی به موضوع جهان اسلام می رسد جمله ای از ویل دورانت را یادآور می شود تمدن اسلام و دوران قرون وسطا دارای عظمت بود و با حضور اسلام شکوفایی و پیشرفت ایجاد شد، با این حال این حرف ها را یک تعریف نمیداند بلکه هشداری است برای جلوگیری از حضور و قدرت گرفتن دوباره اسلام!
وی مطرح کرد: اینجا نقطه ای است که آمریکا احساس خطر می کند و در این 10 سال از انقلاب اسلامی تا فروپاشی شوروی برنامه جدیدی را با نشانه گرفتن اسلام و ایجاد اسلام هراسی پی می گیرد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: جنگ عراق و ایران، حمله به افغانستان به بهانه مقابله با طالبان، حمله به عراق، ایجاد داعش همه اینها و استفاده از اعتقادات مسلمانان علیه آنها برای این است که اسلام امروز در برابر تمدن غرب قد علم کرده است و آن میزان از توانایی را دارد که تمدن غرب را به چالش بکشد و پایه های آن را بلرزاند.
قنبرلو با بیان این نکته که آمریکا در واقعه 11 سپتامبر از همین پتانسیل بهره برده است تشریح کرد: در 11 سپتامبر آمریکا با استفاده از دست های پشت پرده دو ساختمان تجاری مهم دنیا و نماد استکبار و قدرت غرب را مورد هدف قرار داد، همه شواهد و قرائن با توجه به اینکه همه منابع خبری از این رویداد خودشان بوده اند نشان می دهد که این اتفاق یک رویداد دست ساز بوده است.
وی توضیح داد: روزی با واقعه 11 سپتامبر به اسلام هراسی دامن زدند و حالا در میانمار هم میخواهند با سکوت باز هم می خواهند که مسلمانان را تروریست نشان دهند و نیروی مقابل خود را تسلیم کنند.
قنبرلو در پایان گفت: 11 سپتامبر کلید آغازین جنگ های دهه اخیر بوده است، در واقع امریکا تلاش میکند دشمنان خود را از میان بردارد، حقوق بشر شعاری است که تنها بهانه و مایه بازی دول استکباری قرار گرفته است ، امروز می بینیم که حتی جنایات میانمار را محکوم هم نمی کنند.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها