امام جمعه تربت حیدریه:

چشم انداز ۱۰ ساله حوزه علمیه تربت حیدریه بر مبنای انقلابی‌گری و تربیت محققان و اساتید برجسته تدوین شده است

امام جمعه تربت حیدریه قدمت حوزه‌های علمیه این شهرستان را مرتبط به ۲۰۰ سال قبل دانست و گفت: این شهرستان علما و فرهیختگان فراوانی به جهان اسلام معرفی کرد و اکنون چشم انداز ۱۰ ساله حوزه علمیه تربت حیدریه بر مبنای انقلابی‌گری و تربیت محققان و اساتید برجسته برای اسلام تدوین شده است.
کد خبر: ۸۹۱۶۳۲۳
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام محمدرضا عصمتی در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه تربت حیدریه اظهار داشت: حوزه‌های علمیه تربت حیدریه شاهد نخبگان، محققان و عالمان دینی فراوانی است که دلباخته مکتب اسلام بوده و اکنون مدارس علمیه و موقوفات آن بر این مهم صحه گذاشته است.
 
وی افزود: مدارس علمیه قطب، فولاد، هراتی، شیخ یوسفعلی و خسروی و موقوفات سرچشمه گرفته از آن برای تحصیل و تدریس علمای دین با حرکت‌های خیر اندیش واقفانی همچون محمدرضا لاری، ابوالقاسم هراتی، اسدالله مقیمی، محمدحسن فولاد و علی اکبر خسروی تاکنون علما و محققانی همچون آخوند ملاعباس تربتی و آیات سید محمدباقر موسوی، سید محمدباقر طباطبائی، سید ابراهیم ربانی، شیخ عبدالله امامی، سید صدرالدین ربانی، غلامرضا زهدی و شیخ ابراهیم سعیدی نژاد را تحویل جهان اسلام داده است.
 
رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی از آیت الله رضازاده و قاضی زاده بعنوان اساتید برجسته حوزه‌های علمیه مشهد بعنوان خروجی حوز‌های علمیه تربت حیدریه یاد کرد و گفت: حوزه‌های علمیه این شهرستان ظرفیتی فراتر دارد و چشم انداز ۱۰ سال آینده ما بر اساس تربیت یکهزار طلاب علوم دینی بر مبنای انقلابی گری و مدرسان و محققان حوزوی تدوین شده است.
 
وی بیان داشت: در حال حاضر ۵۵۰ طلبه خواهر و برادر در چهار مدرسه علمیه مرحوم هراتی، مقیمی، فولاد و ریحانه الرسول (س) با حضور ۶۰ استاد و مدیر در چهار مقطع سطح یک تا چهار مشغول تحصیل هستند.
 
رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی گفت: شورای آموزش، پژوهش و فرهنگی برای نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های برگرفته از حوزه علمیه مرکز استان در مدارس علمیه تربت حیدریه تشکیل شده است.
 
عصمتی اظهار کرد: حوزه مقاومت بسیج طلاب مستقر در مدرسه علمیه مرحوم هراتی با زیر پوشش قرار دادن پایگاه‌های بسیج در شهرستان‌های جنوب خراسان رضوی نیز فعالیت دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها