خبرهای داغ:
نماینده مردم شاهرودو میامی در مجلس:

با شرایط کنونی رشد هشت درصدی در شاهرود عملی نیست

دکتر حسینی شاهرودی در جشنواره انگور رودیان گفت: مردم باید مطالبه کرده و مسوولان هم جهادی حرکت کنند چراکه با شرایط کنونی نمی توان رشد هشت درصدی را در شهرستان شاهرود عملی کرد.
کد خبر: ۸۹۱۷۵۵۵
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید حسن حسینی شاهرودی در همایش انگور شهر رودیان که در سالن ورزشی شهدای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: دولت از صادرات محصولات کشاورزی و دامی حمایت می‌کند، اما زیرساخت‌هایی را نیز باید فراهم کند.
وی ادامه داد: توسعه فرودگاه شاهرود و تلاش برای دریافت مجوز مرز هوایی گامی بزرگ در راه افزایش صادرات محصولات این منطقه می‌باشد که نیازمند حمایت دولت است.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تقویت بخش بازرگانی در حوزه کشاورزی، یادآور شد: باغداران به تنهایی نمی‌توانند محصول خود را صادر کنند بنابراین تشکل‌های اقتصادی با شرکت در نمایشگاه‌ها، با بازار‌های جهانی ارتباط برقرار کنند.
حسینی شاهرودی اضافه کرد: مردم باید مطالبه کرده و مسوولان هم جهادی حرکت کنند چراکه با شرایط کنونی نمی‌توان رشد هشت درصدی را در شهرستان شاهرود عملی کرد.
وی یافتن زنجیره مزیت دار اقتصادی را نخستین گام در تولید و توسعه محصولات دانست و گفت: شاهرود با داشتن مرکز تحقیقات کشاورزی و افراد متخصص بسیار در این حوزه باید در باره اصلاح محصولات، آبیاری و شیوه‌های نگهداری محصولات کشاورزی و باغی اقدام جدی تری داشته باشد.
عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تشکل‌ها و تعاونی‌ها باید با اراده قوی و جدیت بیشتر به عرصه صدور محصولات کشاورزی و باغی گام بگذارند.
حسینی شاهرودی با تاکید بر لزوم ارتقاء بسته بندی محصولات، اضافه کرد: اگر صد‌ها هزار تن هم انگور تولید کنیم، اما نتوانیم آن را به شیوه صحیح بسته بندی نماییم، توان صادرات آن را نخواهیم داشت.
همایش انگور رودیان با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی، جذب سرمایه گذار و ایجاد صنایع بسته بندی و صادرات، روز چهارشنبه در این شهر برگزار شد.
شهرستان شاهرود ۴۰ هزار هکتار زمین قابل کشت دارد که ۱۵ هزار هکتار آن را باغ‌ها تشکیل می‌دهند.
لازم به ذکراست: هر سال حدود ۱۶۰ هزار تن محصولات باغی در شاهرود تولید می‌شود که بیشتر آن محصول انگور با میزان ۷۸ هزار تن است؛ زرد آلو با ۳۵ هزار تن و سیب با ۲۴ هزار تن در ردیف‌های بعدی تولید محصولات باغی شاهرود قرار دارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها