خبرهای داغ:
امام جمعه سمنان:

دولتمردان به فکر معیشت مردم باشند

امام جمعه سمنان با بیان اینکه گرانی در جامعه بیداد می‌کند و دولتمردان باید به فکر معیشت مردم باشند، گفت: امروز الگوی تقوا در بسیاری از خانواده‌ها حاکم نیست.
کد خبر: ۸۹۱۸۰۲۱
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان، با اشاره به کشتار سه هزار نفری مردم میانمار و آواره شدن بسیاری از مردم بی‌دفاع روهینگیا بیان کرد: شورای امنیت سازمان ملل متحد تازه از خواب بیدار شده و دم از بررسی مسائل می‌زند و این دردی از آوارگان دعوا نمی‌کند.

وی افزود: در رأس این جنایات، زنی بی‌رحم است که جایزه صلح نوبل را هم گرفته و با این حرکت آبرویی برای خودش نگذاشته است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه جمهوری اسلامی هر جا ظلمی در هر گوشه جهان وجود داشته باشد، ظلم او را سرکوب می‌کند، اضافه کرد: در رأس همه، مقام معظم رهبری و بعد هم مردم خواهان ورود دولت‌های اسلامی برای پایان دادن به این جنایات و سرکوب سردمداران این عوامل هستند.

شاهچراغی با اشاره به تأکیدات رهبری در راستای انقلابی بودن و انقلابی ماندن بیان کرد: دعوت رهبری برای ماندن در این مدار یعنی با دشمنان سازش نشود و استکبارستیزی در دستور کار همگان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: دستور مقام معظم رهبری برای انقلابی بودن به معنای تلاش مسؤولان انقلابی برای رفع مشکلات مردم در حوزه گرانی و بیکاری است.

امام جمعه سمنان گفت: اکنون گرانی در جامعه بیداد می‌کند و بیکاری نیز فراوان است و دولتمردان باید برای رفع مشکلات مردم به فکر باشند.

شاهچراغی با اشاره به روز تحکیم بنیان خانواده بیان کرد: سلامت کشور در گرو سلامت جامعه است و اگر دین و اخلاق در خانواده حاکم باشد، جامعه و کشور نیز سالم است .

وی با بیان اینکه اکنون دین و اخلاق در بسیاری از خانواده‌ها حاکم نیست، ادامه داد: اگر مردسالاری و زن‌سالاری کنار گذاشته شود، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

امام جمعه سمنان معضل اعتیاد را عامل از بین رفتن بنیان بسیاری از خانواده‌ها دانست و اعلام کرد: اعتیاد یک درد بی‌درمان در خانواده‌هاست که منجر به فروپاشی بسیاری از خانواده‌ها می‌شود.

شاهچراغی با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا بیان کرد: طی مسیر بهشت با توجه به تقوا میسر است و باید مورد توجه مؤمنان قرار گیرد.

وی یکی از مهم‌ترین رکنهای تقوا را حرمت‌گذاری به عاشورا و محرم دانست و گفت: اقامه ماتم برای امام حسین(ع) بسیار ارزشمند است و عزاداری‌ها پیشینه اسلامی دارد.

امام جمعه سمنان ضمن تقدیر از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بیان کرد: اگر مداحان و نوحه‌گران مذهبی نبودند، عاشورا فراموش می‌شد.

شاهچراغی با ذکر روایتی از گرامیداشت و تکریم ماه محرم بیان کرد: باید تلاش شود تا امسال عزاداری‌ها باشکوه بیشتری برگزار شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها