حجت الاسلام والمسلمین امینی در خطبه های نمتز جمعه این هفته شاهرود گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران حمایت از مظلومان در هر کجای عالم است، چهار درصد مردم میانمار را مسلمانان تشکیل می دهند و عده ای تندرو نسل کشی را در بین آنها آغاز کردند و این وظیفه همه انسان ها است که برای دفاع از مظلوم به پاخیزند و مانند غربی ها سکوت نکنند.
کد خبر: ۸۹۱۸۰۲۵
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود که در مسجد و حسینیه مدرسه قلعه برگزار شد با بیان اینکه بازنشستگان سرمایه‌های ارزشمندی هستند که باید از فکر آن‌ها استفاده کرد، اظهار کرد: برخی از ادارات در حالی قشر زیادی از جوان‌ها بیکار هستند بازنشستگان را مجدد به کار می‌گیرند که باید نیاز آن‌ها به گونه‌ای دیگر تامین شود و به جای کسی که ۳۰ سال خدمت کرده اندیشه و فکر جوان جایگزین شود.
وی با اشاره به سالروز تکریم خانواده، افزود: متاسفانه به بهانه رشد علمی و سامان دهی خانواده بعد از ۱۰۰ سال هنوز نتوانستیم به الگو‌های پایدار دست پیدا کنیم سهم بسیاری از کرسی دانشگاه‌ها و مشاغل را زنان به خود اختصاص دادند و اگر می‌خواهیم نهاد خانواده تقویت شده و به جایگاه اصلی خود باز گردد، باید در تحصیل و شغل بالادست نهاد خانواده را مد نظر قرار داد.
خطیب جمعه شاهرود طرح این سوال که آیا توانستیم نسل کارآمد که آینده ساز جامعه باشند را تربیت کنیم، بیان کرد: سرانجام فرزندان خانوده‌هایی که پدر و مادر دو شیف کار می‌کنند، به کدام سو می‌رود؟ شیرخوارگاه برای خانواده اصیل ایرانی نبود عاطفه در بین والدین شخم زده شد و امروز باید مجلس، دولت، والدین و مراکز آموزشی برای رفع این معضل چاره‌ای تدبیر کنند.
امینی در ادامه تصریح کرد: زمانی شغل، درآمد و تحصیل زنان مد شد و بی اخلاقی مرد در جامعه رواج پیدا کرد دیگر نمی‌توان به جایگاه اصلی دست یافت لذا باید مسیر خطا را برگشت و زن در همه شئونات اسلامی باز تعریف و بازنگری شود و اگر به این مهم دست یابیم جامعه‌ای به دور از آسیب خواهیم داشت.
وی با انتقاد از کسانی که فریاد حقوق بشر سر می‌دهند، اما درمورد مسائله میانمار سکوت کردند، افزود: اقتدار جمهوری اسلامی ایران حمایت از مظلومان در هر کجای عالم است، چهار درصد مردم میانمار را مسلمانان تشکیل می‌دهند و این اقلیت در برابر کمترین نیاز‌های خود محروم ماندند و عده‌ای تندرو نسل کشی را در بین آن‌ها آغاز کردند واین وظیفه همه انسان‌ها است که برای دفاع از مظلوم به پاخیزند و مانند غربی‌ها در برابر این فاجعه انسانی سکوت نکنند.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه بدون معرفت نمی‌توان کار درست انجام داد، ابراز داشت: علم آموزی شناخت پیدا کردن به حقایق هستی است لذا در معرفت شناسی، سواد آموزی تا بالاترین درجه یعنی توحید بر همه واجب است، هر علمی که گره از مشکلات مردم باز کند، باید فراگرفت اگر در جامعه افرادی اهل علم نباشند حتما هلاک خواهند شد.
امینی همچنین با اشاره به سالروز واقعه مباهله تصریح کرد: این امر اولین نمونه مبارزه منفی در جنگ نرم قلمداد می‌شود که خداوند به پیامبر اکرم (ص) فرمودند: هر کسی نمی‌تواند با نفرین پیروزی حق بر باطل را اثبات کند اهل بی منطق شکست خورده هستند که باید پرسید ما کجای تمسک به اهل بیت قرار داریم.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: باید تفکر انقلابی در مجمع حاکم باشد و در موضع گیری نباید از مبادی انقلاب و ولایت فقیه جدا شد نگاه همه جانبه و دقیق به مسائل می‌تواند از بروز مشکلات در جامعه جلوگیری کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار