دکتر حسینی شاهرودی گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد از اعتبارات کشور که رقمی معادل ۳۱۰ میلیارد تومان است صرف هزینه‌های جاری دولت می‌شود و کمتر از ده درصد از اعتبارات برای پروژه‌ها تخصیص می‌یابد.
کد خبر: ۸۹۱۹۰۹۳
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس در جمع مدیران شهرستان شاهرود خطاب به مدیران و مسئولان گفت: شرایط را برای خدمتگزاری هر چه بیشتر به مردم فراهم کنید، تحقق شعار‌های انتخاباتی دولت و برنامه‌های وزرا همراهی و همت همه مدیران در سطوح شهرستانی، استانی و ملی را می‌طلبد.
وی با بیان اینکه ۴ سال از دولت فعلی در برنامه ششم توسعه است و به پیشنهاد خود دولت باید نرخ رشد اقتصادی ۸ درصد پیش بینی شده است اظهار کرد: با حرکت روزمره مدیران شهری، شهرستان ما به این رشد نخواهد رسید، باید عقب ماندگی ما جبران شود و همت مدیران ما بر این باشد که اگر رشد اقتصادی کشور ۸ درصد پیش بینی شده است در شهرستان ما بیش از این رقم باشد.
حسینی شاهرودی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به افزایش سهم اعتبارات استانی افزود: سهم اعتبارات استانی دو و نیم برابر افزایش یافت و علی رغم اینکه تلاش داشتیم تمام اعتبارات عمرانی استانی شود و برای پروژه‌های ملی هم استانی تخصیص صادر شده و اعتبار آن توزیع شود یا حتی پروژه‌های بین استانی نیز استانی شود به دلیل مخالفت برخی دستگاه‌های اجرایی در سطوح وزارتخانه این پیشنهاد در مجلس رای نیاورد.
وی با بیان اینکه میزان اعتبارات محدود است و تا کنون که شش ماه از سال جاری گذشته است ریالی اعتبار به پروژه‌های عمرانی داده نشده است بیان کرد: اگر اعتباری هم تخصیص داده شود اسناد خزانه است و نقدینگی ریالی نداریم ضمن اینکه نباید از ۸۵ درصد اعتبارات ملی که برای اجرای ماموریت‌های ملی در حوزه‌های صنعت، گردشگری، معدن، اقتصادی، خدماتی، آموزشی و پژوهشی در اختیار وزارت خانه‌ها است غافل شویم.
وی با بیان اینکه دولت باید از تصدی گری دست بردارد و به دنبال ایجاد زیرساخت‌ها باشد تصریح کرد: متاسفانه تا کنون دولت‌ها به این تعهد عمل نکرده اند به جای اینکه کوچکتر شوند متراکم‌تر شده اند و در حال حاضر ۹۰ درصد از اعتبارات کشور که رقمی معادل ۳۱۰ میلیارد تومان است صرف هزینه‌های جاری دولت می‌شود و کمتر از ده درصد از اعتبارات برای پروژه‌ها تخصیص می‌یابد.
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: برای نمونه در برنامه ششم توسعه سهم تعاون در اقتصاد کشور ۲۵ درصد ترسیم شده است که باید از ۳ درصد فعلی به ۲۵ درصد افزایش یابد و این وظیفه مردم نیست، وظیفه شما مسئولان دولتی است که هزینه‌های جاری دولت صرف شما می‌شود تا با حمایت و هدایت این رقم افزایش یابد.
حسینی شاهرودی در ادامه با اشاره به برپایی نمایشگاه محصولات کشاورزی در هتل المپیک تهران و گلایه از مسئولان استانی و شهرستانی به جهت عدم حضور در نمایشگاه گفت: خیلی از کشاورزان شهرستان در این نمایشگاه شرکت کردند، اما یک نفر از مدیران و مسئولان استانی که وظیفه ذاتی شان است در این نمایشگاه حضور نیافت که به کشاورزان شرکت کننده در نمایشگاه بگوید شما چه می‌کنید؟ چطور در نمایشگاه شرکت کردید؟ چه حمایتی لازم است از شما بشود؟ و یا اینکه الگویی به آن‌ها برای شرکت در نمایشگاه بدهد.
وی بیان کرد: در نمایشگاه بین المللی فرش نیز به همین صورت بود، تنها یک نفر از شاهرود شرکت کرد و هیچ دستگاه اجرایی از وی حمایت نکرد، حتی دستگاه‌های اجرایی متولی حمایت از صنایع دستی و گردشگری در حد سر زدن به وی به این نمایشگاه نرفتند.
نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس خطاب به مسئولان ادارات شهرستان تأکید کرد: شما مسئولید و باید نزد خدا جوابگو باشید، با این شیوه کار کردن شما هیچ توسعه‌ای در شهرستان شاهرود اتفاق نمی‌افتد، اگر شهر‌های همجوار توسعه یافت خواص و مسئولان و مردم با هم در میدان آمدند، اما در شهرستان شاهرود مردم به میدان آمدند و مسئولان عقب مانده اند.
حسینی شاهرودی در ادامه با انتقاد از استاندار و مسئولان استانی در عدم تخصیص سه میلیارد تومان اعتبار فرودگاه شاهرود گفت: علی رغم قول استاندار سمنان این اعتبار تخصیص نیافت و حتی یک ریال کمک به فرودگاه شاهرود نشد، فرماندار شاهرود یک میلیارد تومان از اعتبارات شهرستان برای توسعه فرودگاه اختصاص داد که تا پایان سال مالی ۹۵ این اعتبار نیز تخصیص داده نشد و باز در سال جاری شخص فرماندار یک میلیارد تومان برای توسعه فرودگاه شاهرود در نظر گرفته است تا کمکی به کمیته مردمی باشد.
وی با بیان اینکه توسعه و تکمیل فرودگاه شاهرود نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است اظهار کرد: فرودگاه زیرساختی برای توسعه شهرستان است و فقط برای جابجایی چند مسافر از شاهرود به تهران و بالعکس نیست، سالن ترانزیت، امکانات سوختگیری و توسعه باند با همت کمیته مردمی فرودگاه انجام شد، اما هزینه‌های گزاف بالادستی دیگر از عهده کمیته مردمی ساخته نیست، مردم فرودگاه را بدین جا رسانده اند و برای بین المللی شدن نیاز به حمایت دولت است.
ارسال نظرات