خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

باید سنت های حسنه اسلامی را به نسل های آینده انتقال دهیم

حجت الاسلام و المسلمین امینی گفت: سنت هایی چون سیاهپوش کردن تکایا و مساجد به مناسبت ایام محرم را باید به نسل های آینده انتقال دهیم.
کد خبر: ۸۹۲۰۴۶۵
|
۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳

امام جمعه شاهرود در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در حاشیه مراسم سیاهپوشان تکیه زنجیری شاهرود در سخنانی با بیان اینکه این آیین از سنت‌های قدیمی و سنت حسنه‌ای در شهرستان شاهرود است اظهار کرد: قبل از ورود به ماه محرم مردم آماده می‌شوند تا خود را برای برپایی عزای امام حسین (ع) آماده کنند.
وی افزود: این عزاداری در سطح شاهرود از سیاهپوش کردن حسینیه بازار یا تکیه زنجیری آغاز می‌شده است و شروع عزای امام حسین (ع) را فراهم می‌نموده است که باید این سنت‌های خوب حفظ شود.
امینی خاطر نشان کرد: این مراسم نوعی زمینه سازی برای حضور در ماه محرم الحرام است و باید این سنت‌های حسنه به نسل‌های آینده منتقل شود و باید تلاش کرد این مراسم‌ها با حضور مردم برگزار شود تا اثرگذاری خود را داشته باشد.
وی با بیان اینکه در جنگ نرم امروز توجه به سنت‌ها بسیار مهم و اثرگذار است گفت: تلاش ما در موضوع فرهنگی همین زنده نگهداشتن اسلام و ارزش‌های ناب و والای آن است و این سنت‌ها در همین راستا توسط نیاکان ما برپا می‌شده است و باید تلاش کنیم این‌ها تقویت شود.
امام جمعه شاهرود با اشاره به هفته دفاع مقدس نیز گفت: تقارن این هفته با دهه اول محرم نشان از این نکته مهم دارد که دفاع مقدس ما امتداد فرهنگ عاشورای امام حسین (ع) و باید از این فرصت مناسب برای تبیین فرهنگ عاشورا و بروز آن در دفاع مقدس استفاده کنیم و تلاش نماییم به نسل نوجوان و جوان این موضوع را منتقل نماییم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها