بسیج دانشجویی استان اصفهان خطاب به رئیس دستگاه قضا:

پیگیری‌های لازم جهت احقاق حقوق مسلمانان میانمار را به نحو شایسته انجام دهید

بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اصفهان با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه پیرامون کشتار بی رحمانه مردم میانمار موضع گرفت.
کد خبر: ۸۹۲۰۹۱۸
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

به گزارش سازمان بسیج دانشجویی کشور خبرگزاری بسیج، بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اصفهان با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه پیرامون کشتار بی‌رحمانه مردم میانمار موضع گرفت.

در این نامه آمده است: هژمونی از هم گسیخته امپریالیسم هر روز در حال خدعه و توطئه‌ای جدید است و تا این نیم جان را در بدن دارد، هیچ‌گاه دست از نفوذ در کشورهای اسلامی و سیطره بر امّت مسلمان بر نخواهد داشت؛ آن‌ها که هر روز قدرت خود را در حال نزول می‌بینند، به هر سلاحی برای سلطه و به بند کشیدن وارستگان مسلمان جهان متوسل می‌شوند، گاهی خود به طور مستقیم اقدام می‌کنند و گاه زمینه را برای رژیم‌های سفّاک و دست نشانده خود فراهم می‌کنند.

در ادامه این نامه تصریح شده است: ریاست محترم دستگاه عدالت‌گستر جمهوری اسلامی! همان‌گونه که مستحضرید اخیراً در میانمار فاجعه‌ای اسفبار در حال به وقوع پیوستن است و بودائیان افراطی در این کشور با حمایت بی‌دریغ برخی دولت‌های جنایتکار غربی و ارتش و پلیس دولتی، مرحله جدیدی از ارتکاب جنایت علیه اقلیت مسلمان روهینگیایی را که سال‌هاست در محرومیت و محدودیت به سر می‌برند، شروع کرده  و بدون هیچ توجیه و دلیل عقلانی و صرفاً به جهت ایمان قلبی و تعلق خاطر این مسلمانان مظلوم به دین مبین اسلام، دست به کشتار و نسل‌کشی وسیع آن‌ها در منطقه روهینگیا زده‌اند.

دانشجویان بسیجی تأکید کرده‌اند: درعین‌حال هزاران خانه از خانه‌های آنان را به آتش کشیده و سوزانده‌اند؛ این در حالی است که جنایتکاران قصد دارند با ادامه این روند و افزایش فشار‌ها، مسلمانان این منطقه را مجبور به ترک کشورشان و مهاجرت به کشورهای دیگر کنند. عمق فاجعه آنجاست که مجامع بین‌المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر نیز در قبال این جنایات هولناک سکوت کرده و دست روی دست گذاشته‌اند و از هرگونه اقدام مؤثری برای یاری‌رساندن به مردم بی‌دفاع  آن کشور و متوقف ساختن این فاجعه انسانی دریغ نموده‌اند.

 در این نامه عنوان شده است: فی‌الحال با عنایت به تأکید مکتب اسلام بر حمایت از حقوق مظلوم در برابر جور ظالمان و به منظور پیاده‌سازی آرمان‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و فرمایشات رهبر عظیم‌الشأن انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (دامت‌برکاته) و به‌حسب وظیفه انسانی در خصوص ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلومین و مستضعفین در سر‌تا‌سر جهان، که یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی ایران بوده است؛ ما دانشجویان دانشگاه‌های استان اصفهان؛ رئیس محترم قوه قضاییه و سران عالی قضایی را به اقتدار، صلابت و عدالت علوی و رسواسازی چنگ‌اندازان به حریم امّت مسلمان دعوت می‌کنیم.

 در پایان خطاب به رئیس دستگاه قضا تصریح شده است: از جنابعالی به حق انتظار داریم که با تفکر انقلابی، انسانی، اسلامی و به دور از هرگونه محافظه‌کاری به رسالت قوه قضاییه جامه عمل پوشانیده و ضمن طرح شکایت و تشکیل پرونده علیه رژیم میانمار در محاکم بین‌المللی، کلیه اقدامات و پیگیری‌های لازم در جهت احقاق حقوق مسلمانان میانمار را به نحو شایسته و هر چه سریع‌تر به عمل آورید.

 

ارسال نظرات