علی عامری
کارشناس مسئول آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی شاهرود:
گرزین گفت: طرح آتش نشان داوطلب با شعار شهر ایمن با مشارکت شهروندان در شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۱۰۸۰
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
عبدالرضا گرزین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود در حاشیه اهدا گواهینامه‌های شرکت کنندگان در طرح آتش نشان داوطلب در سطح مقدماتی بسیج اظهار کرد: دوره‌های آتش نشانی در حوزه آموزش‌های عمومی به دانش آموزان در مدارس، در مساجد، برای مجتمع‌های مسکونی و بازدید‌های مختلف و دوره‌ای است و قسمتی نیز طرح آتش نشان داوطلب است.
وی افزود: طرح آتش نشان داوطلب در سه سطح، مقدماتی، متوسطه یا نیمه حرفه‌ای و سطح حرفه‌ای برگزار می‌شود که در تابستان سه دوره برگزار شد که یک دوره بسیجیان گردان سیدالشهدا به استعدا ۲۵ نفر در سازمان آتش نشانی اجرا گردید.
گرزین خاطر نشان کرد: آموزش‌ها در بیست ساعت، دو روز بصورت تئوری و عملی اجرا می‌شود که در دوره عملی استفاده از خاموش کننده‌ها دستی آموزش داده می‌شود و در کلاس تئوری نحوه استفاده از خاموش کننده‌ها و اصول ایمنی و اصفاء حریق آموزش داده می‌شود.
وی تصریح کرد: در پایان دوره آزمون برگزار می‌شود و برای کسانی که موفق به کسب نمره قبولی شوند گواهینامه صادر می‌شود و در دوره متوسطه شرکت داده می‌شوند.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره‌ها بیان کرد: هدف از این طرح این است که با اجرای این آموزش ها، تعداد حوادث پایین‌تر و شهر ایمنی داشته باشیم و به شعارمان که شهر ایمن با مشارکت شهروندان است با اجرای طرح آتش نشان داوطلب برسیم.
ارسال نظرات