جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: هنرمندان باید به استفاده از هنر در راستای ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی ایرانی ورود کنند؛ چراکه این قشر حافظان مرزهای فرهنگی کشور هستند.
کد خبر: ۸۹۲۴۸۷۶
|
۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار فرهنگ مستعد حصاری پیش از ظهر امروز در بازدید از نمایشگاه هنرهای مفهومی «ایده+» در اردبیل اظهار داشت: هنرمندان باید به استفاده از هنر در راستای ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی ایرانی ورود کنند چرا که این قشر حافظان مرزهای فرهنگی کشور هستند. 

وی با بیان اینکه نظامیان حافظان امنیت مرزهای جغرافیایی کشور هستند، گفت: هنرمندان وظیفه خطیر حفاظت از مرزهای فرهنگی را بر عهده دارند و اگر قرار باشد موضوعی درجامعه به صورت ریشه‌ای نهادینه شود، بهترین قالب، قالب هنر است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل تصریح کرد: عموما کارهای هنری ماندگار هستند و اثرات فرهنگی آنها عمیق و طولانی است و نقش مهمی در فرهنگسازی جامعه ایفا می‌کنند و اجتماعات انسانی، همه بر اساس فرهنگ شکل می‌گیرد و این موضوع لزوم توجه به بحث فرهنگ را روشن‌تر می‌سازد.

مستعد حصاری بیان کرد: مسایل و موضوع‌های مهم در جامعه اگر توسط یک هنرمند به صورت یک عکس، فیلم یا موسیقی در آید، می‌تواند بیانگر حقایقی بزرگ و عظیم باشد که طیف مخاطبان زیادی نیز دارد.

وی اظهار کرد: باید به هنرمندان خود کمک کنیم تا فرهنگ جهاد و مقاومت، ایستادگی و پایداری  و سبک زندگی ایرانی اسلامی را در قالب هنر به نمایش درآورند تا در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت جزوی از سبک زندگی اسلامی ایرانی نقش خود را ایفا کنند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با اشاره به نقش خطیر هنرمندان در توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس افزود: نقش هنر و هنرمندان در بیان آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و اسلام به ویژه به نسل‌های آینده انکارناپذیر است.

ارسال نظرات