خبرهای داغ:
کارشناس مسائل مذهبی:

در تک تک لحظات وقایع عاشورا درس های بزرگی نهفته است

کارشناس مسائل مذهبی گفت: هرساله چهره عزاداری ایشان تابناک تر می شود و چه مقامی بالاتر از اینکه دل و دیده دوست و دشمن را بعد از چندین سال به خود جذب و جلب می کند.
کد خبر: ۸۹۲۵۲۷۰
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام خدادادبیگی، کارشناس مسائل مذهبی به مناسبت ماه محرم در حسینیه آیات الله شالی ناحیه تاکستان باعرض تسلیت به امام زمان و نایب برحقش و آرزوی سلامتی خدمتگزاران صدیق نظام مقدس اسلامی ، محرم را کلید رستگاری ملت های مسلمان دانسته تا از یوق طاغوت زمان آزاد گردند.
وی در ادامه گفت: در یک تقسیم بندی کلی در نظام هستی مشاهده می کنیم که خداوند همه ی موجودات و مخلوقا خصوصا انسان ها را با درجه های متفاوت آفریده و حتی 124 هزار پیامبری که داریم دارای یک رتبه و درجه یکسان نیستند بلکه هر یک دارای یک درجه متفاوت از دیگری می باشد و گل سر سبد این پیامبران که بالاترین درجه را دارا می باشد پیامبر اکرم (ص) می باشد .بعنوان مثال ؛امام صادق در این باره می فرماید : لقب امیرالمومنین فقط مخصوص علی (ع)می باشد و اگر غیر از ایشان به کس دیگری این لقب اطلاق شود خلاف و ناشایسته است .
حجت الاسلام خدادادبیگی بیان کرد: در رابطه با امام حسین نیز درجه خاصی قائل هستیم و معلوم است که این درجه و مقام شایسته وجود ایشان می باشد (از نظر شهادت،قیام،امربه معروف و نهی از منکر،گذشت و...) و هرساله چهره عزاداری ایشان تابناک تر می شود و چه مقامی بالاتر از اینکه دل و دیده دوست و دشمن را بعد از چندین سال به خود جذب و جلب می کند.
وی تبیین کرد: این درجات به میزان تقوا و عملکرد انسانها و معرفتش بستگی دارد، چنانکه یکی از شهدای کربلا بنام زحیربن قین که اهل کوفه بوده و از طایفه بجلی می باشد و بعد شهادت علی (ع) عثمانی مسلک می شود و حدود 25 سال به مخالفت علی و اولادش می پردازد ولی در کربلا به دعوت امام حسین(ع) لبیک گفته و با یک دیدار پرده ی مانع از چشمانش زدوده می شود و در راه اسلام به شهادت می رسد.
خدادبیگی تصریح کرد: در مقابل حربن یزید ریاحی از ابتدای هجرت پیامبر به مدینه از ارادتمندان پیامبر و مولا علی (ع) و اولادش بوده ولی سد راه حسین (ع ) شده و راه بر حسین می بندد و اینها همه از اثرات شناخت و معرفت سطحی می باشد ؛ با اینکه حر توبه کرد و بسوی حسین (ع) بازگشت ولی این عمل ایشان از درجاتش کاست و بین 72 شهید کربلا تنها سری که بالای نیزه نرفت سر حر بن یزید ریاحی بود و این تنها یک نمونه از درس هایی است که می توان از حسین(ع)و عاشورا گرفت.
وی در پایان یادآور شد: تک تک ثانیه های حادثه کربلا درسی به ما می آموزد که امیدوارم با نگاهی عمیق و معرفتی بتوانیم این درسها را یاد گرفته و در زندگی بکار بندیم .
7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها