سردار نوعی اقدم: امروز عزت و اقتدار و اگاهی نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت هشت سال دفاع مقدس است که توسط مقام معظم رهبری و توسط رزمندگان با تاسی ازادبیات امام حسین (ع) گرفته شده است.
کد خبر: ۸۹۲۵۴۱۵
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار ارحیم نوعی اقدم از فرماندهان دوران دفاع مقدس در یادواره شهدای عملیات رمضان و تجلیل از پیشکسوتان که قبل از ظهر امروز در حسینیه نمایشگاه دفاع مقدس در شورابیل گفت: دو دوراهی است که شهدا با عزت و اقتدار و دادن خونشان به ما راه را نشان دادند که هر دوراه دو صورت دارد، یک صورت فیزیکی و ظاهری و عمومی دارد و یک صورت غیر فیزیکی که فرهنگی و ادبی است.

ایشان با توجه به این که عاشورای امام حسین ابعاد بسیار ارزشمند نظامی دارد بیان کرد، امام حسین علیه السلام فرماندهی با اخلاص و ایمان، توانا و باهوش و مقتدر از اول صبح روز عاشورا زمان را از دست دشمن گرفت و جریان انتهای کار را به بعد از ظهر عاشورا نگه داشت.

وی افزود، امام حسین علیه السلام تدبیر کرده بود در زمان جنگ تا زمانی که خود امام زنده است و عناصری از امام زنده بودند دشمن جرأت نمیکرد اهل خیام را دور بزند و غارت کند این همان بعد فیزیکی و فرماندهی امام حسین بود.

وی یاد آور شد، هشت سال دفاع مقدس همانند ادبیات فیزیکی امام حسین (ع) بود امروز میبینیم تمامی کشورهای قدرتمند دنیا دارای ارتش های قوی اتاق فکر برای هشت سال دفاع مقدس تشکیل داده اند و هنوز نتوانستند کشف کنند که چگونه رزمندگان ما به مثال با دست خالی از اروند رد شده اند و الان در جنگ ما با دشمنان در سوریه محو شده اند.

سردار نوعی اقدم گفت: امروز عزت و اقتدار و آگاهی نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت هشت سال دفاع مقدس است که توسط مقام معظم رهبری و توسط رزمندگان با تاسی ازادبیات امام حسین (ع) می باشد.

ایشان با توجه به ادبیات امام حسین (ع)  تاکید کرد، به حسین خود اقتدا کنید تا روحیه دینی پیدا کنید به حسین اهل نماز

به حسینی که ابعاد نظامی و سیاسی داشت را گریه کنید تا روحیه هیهات من الذّله پیدا کنید.

این فرمانده دوران دفاع مقدس معنی  لباس سیاهی که در ایام عزاداری میپوشیم را معنی مفهوم ایستادن در مقابل ظلم هست دانستند و گفت: این ادبیات امام حسین است و ما میخواهیم این ادبیات چنان گفته شود که ما را به خط مقدم ببرد و با نفس خودم به حسین علیه السلام اقتدا کنیم.

ایشان افزوند، وقتی که در تحریم بودیم و نمیتوانستیم لباس قواصی بخریم  و مشکلات زیادی در آن دروان داشتیم و امروز یک هزام  آن مشکلات در کشور نیست و این را مدیون رزمندگان دوران دفاع مقدس که تکیه به ادبیات امام حسین کرده بودند هستیم.

وی بزرگترین مشکل بین کشورهای غربی را  موضوع داعش دانست و تصریح کرد:  داعش روز به روز در عراق و سوریه در حال کمرنگ شدن و نابودن شدن است  و برخی از کشور های اروپایی ترس از خارج شدن عوامل داعش از عراق و سوریه و بازگشت آنها به سوی مرزهای کشورهای غربی هستند.

نوعی اقدم از مسئولین ارشد دولتی و مدیران ادارات و همچنین مسئولین بنیاد شهید خواست تا جلسات میدانی و عملی بگذازند که حد اقل 10 مشکلات عظیم ایثارگران در جامعه حل شود.

در آخر این یادواره تجلیل از رزمندگان، جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس و رونمایی از کتاب"از حجله تا حرم" که  زندگینامه شهید مدافع حرم علی اقایی  نوشته‌ " لیلا نظری گیلانده " از دیگر بخش‌های برگزار شده در این همایش بود.

خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردبیل، سید ساجد یعقوبی

ارسال نظرات
آخرین اخبار