خبرهای داغ:

بحران کم آبی در دو روستای میامی/عزاداری با لب های تشنه +تصاویر

مردم دو روستای تلوبین و باغچه شهرستان میامی با داشتن دو منبع آب و هم جواری با سد کالپوش به طور جدی با مشکلات کمبود آب شرب روبه رو می باشند.
کد خبر: ۸۹۲۵۵۵۳
|
۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مردم دو روستای تلوبین و باغچه شهرستان میامی با داشتن دو منبع آب و هم جواری با سد کالپوش به طور جدی با مشکلات کمبود آب شرب روبه رو می‌باشند.
اکنون در ماه محرم این روستا‌ها بهتر درک می‌کنند که اباعبدالله و یاران باوفایش و به خصوص اطفال اهل حرم از تشنگی چه کشیده اند و با لب تشنه به عزاداری می‌پردازند.
به گفته اهالی روستای تلوبین بارش کم باران، همچنین کاشت گوجه فرنگی و آبیاری درختان باعث شده اب به همه روستا نرسد و اگر کنترل خوب صورت گیرد مقداری از مشکلات حل و فصل خواهد شد.
از سوی دیگر با تسویه بدهی بدهی برق منبع آب پایین روستا که برق آن بدهی دارد مشکل حل می‌شود. طبق آخرین اخبار رسیده از مردم روستا پمپ آب این منبع نیز سوخته است و نیاز به تعمیر دارد که بودجه نیست.
روستای باغچه شهرستان میامی نیز جمعیتی بالغ بر هزار و ۵۰۰ نفر دارد. این روستا نیز با مشکلات عدیده کمبود آب مواجه است. به گفته اهالی روستا در حالی فاصله این روستا تا سد کالپوش تنها ۶ کیلومتر است که آب شرب این روستا تنها نیم ساعت در روز وصل است و بیش از ۲۳ ساعت شبانه روز قطعی آب دارند.
روستای باغچه میامی از زمان انقلاب تا کنون با مشکل کمبود آب مواجه است.
تصاویری که در ذیل آمده است تنها گوشه‌ای از رنج و مشکلات مردم این دو روستا در نهیه آب شرب است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها