خبرهای داغ:
مسئول فرهنگی عقیدتی سیاسی تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان:

پشتوانه معنوی بر توان و قدرت رزمی نیروهای مسلح جهت می‌دهد

مسئول فرهنگی و عقیدتی سیاسی تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان با تاکید بر تقویت پشتوانه معنوی در نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح علاوه بر توان رزمی باید یک پشتوانه معنوی قوی نیز داشته باشند چراکه پشتوانه معنوی است که بر توان و قدرت رزمی جهت می‌دهد و آن را در میدان نگه می‌دارد.
کد خبر: ۸۹۲۵۹۷۹
|
۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

پشتوانه معنوی بر توان و قدرت رزمی نیروهای مسلح جهت می‌دهدحجت‌الاسلام سیدنجم‌الدین موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در تشریح برنامه‌های اجرایی این هفته در تیپ مستقل 316 زرهی  همدان اظهار داشت:  مراسم  رژه  به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس است که در این هفته برگزار شد.

وی افزود: عمده نیروهای پادگان سرباز و در دوران جوانی هستند که دو سال از عمر خود را در پادگان‌ها سپری می‌کنند و باید نسبت به آنها احساس مسئولیت کنیم و بستر آموزش مبانی دینی و معنوی را در پیش‌روی جوانان  این جامعه آماده کنیم  تا به این وسیله بتوانیم در پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب و شهدا نقش موثری داشته باشیم.

مسئول فرهنگی و عقیدتی سیاسی تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان با تاکید بر تقویت پشتوانه معنوی در نیروهای مسلح عنوان کرد: نیروهای مسلح علاوه بر توان رزمی باید یک پشتوانه معنوی قوی نیز داشته باشند چراکه پشتوانه معنوی است که بر توان و قدرت رزمی جهت می دهد و آن را در میدان نگه می‌دارد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس به واسطه پشتوانه معنوی بر دشمن چیره شد، افزود:  قبل از به وجود آمدن انقلاب اسلامی، کشوری چون عراق توان مقابله با گروهک کوچک را نداشت اما به دلیل اینکه بعد از انقلاب هجمه‌ها علیه انقلاب اسلامی جهانی و همه‌گیر شد، تمام مستکبران صدام و عراق را حمایت کردند که انقلاب را از پای درآوردند کنند اما کشور ما با وجود کاستی‌ها، کمبودها و نبود امکانات و تجهیزات به واسطه قدرت معنوی توانست  بر دشمن مسلط و آنها را شکست دهد.

موسوی به برنامه‌های عقیدتی در راستای تقویت پشتوانه معنوی اشاره و تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی در پادگان  به صورت روزانه و در قالب کلاس‌های آموزشی و روخوانی برگزار می‌شود و علاوه بر آن به صورت عمومی سه‌شنبه هر هفته نیز برنامه همگانی قرائت و روخوانی جمعی در بین کارکنان برقرار است.

وی عنوان کرد: آموزش احکام به صورت جزء به جزء و اجرای برنامه‌های مذهبی در مناسبت‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این پادگان در راستای تقویت قدرت اعتقادی برگزار می‌شود.

مسئول فرهنگی و عقیدتی سیاسی تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان با اشاره به ضرورت معرفی شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نام پادگان به اسم شهید قهرمان مزین شده همواره سعی شده شهید قهرمان و دیگر شهدا را به همه سربازان معرفی و اهداف ارزنده‌ای که آنها داشتند بازگو کنیم  تا سربازان بتوانند آنها را به عنوان الگو و سرمشق در مسیر حرکت زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات