خبرهای داغ:
فرمانده سپاه امام علی(ع) تاکستان:

امام حسین(ع) در برابر تمام بدعت ها قیم کردند

فرمانده سپاه امام علی(ع) تاکستان: در طول تاریخ قیام های متعددی رخ داده و تنها قیامی که چند ماهئیت دارد قیام امام حسین(ع) است.
کد خبر: ۸۹۲۶۶۹۳
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سرهنگ حسینیانی فرمانده سپاه تاکستان در مراسم گرامی داشت شهید حججی و گرامی داشت هفته دفاع مقدس در مسجد حجتی تاکستان در خصوص بدعت ها و انحرافات بعد از رحلت پیامبر (ص) گفت: بعد از رحلت پیامبر(ص) انحرافات و بدعت ها رقم زده شد که ثقیفه بزرگترین آن بود و شبهه ای انداختند که آیا می شود یاران اصلی پیامبر با مردم عادی در مال و جایگاه و مقام یکی شوند؟
وی ادامه داد: بیش از 50  سال از رحلت پیامبر(ص) طول نکشید که وزیر، سردار و قاضی و قاری در کوفه و کربلا علیه فرزند پیامبر(ص) جنگیدند.
این مسئول در ادامه با اشاره به ماهئیت قیام امام حسین (ع) گفت: در طول تاریخ قیام های متعددی رخ داده و تنها قیامی که چند ماهئیت دارد قیام امام حسین(ع) است.
حسینیان توضح داد: اولین ماهئیت قیام امام، ماهئیت دفاعی آن است ، زمانی که حکام جر از امام خواستند بیعت کند و سنت های ناروای خلفای بعد از پیامبر را تایید نمایند، امام با شدت در مقابلشان ایستاد.
وی ادامه داد: ماهئیت دوم ، ماهئیت تعاون بود زمانی که خواص کوفه و عراق به این نتیجه رسیدند که از اسلام جز پوسته ظاهری نماده و سنت پیامبر فراموش شده 18 نامه نوشتند و امام حسین(ع) را دعوت کردند.
این مسئول گفت: ماهئیت سوم قیام ، ماهئیت انقلابی این قیام است که امام حسین(ع) در وصیت نامه خود به برادرش حنفیه نوشته از تهمت های ناروایی کهدر  آینده متوجه قیام و امام می شد پرده برداشته که امام (ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدش قیام کرده است.
فرمانده سپاه امام علی(ع) در ادامه با اشاره به دفاع مقدس و ایثارگری های رزمندگان و خانواده آنها گفت: الحمد الله تا به امروز شما خاندان معظم شهدا و ایثارگران و امت اسلامی نشان دادید که پای اسلام و انقلاب هستید .
 وی در بخش پایانی سخنان خد گفت: کوفیان با 18 هزار نامه امام خود را دعوت کردند و شما با 60 هزار شهید انقلاب اسلامی را دعوت کردید و نگه داشتید، آنها اهل بیت را به شهادت رساندند ولی شما بیش از 300 هزار شهید در راه اسلام و انقلاب هدیه کردید، شما در مکتب نائب امام زمان اینهمه فداکاری کردید که باید قدر این را دانست.
7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها