خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بوئین زهرا:

فریاد هل من ناصر حسین (ع) برای همیشه در تاریخ طنین انداز است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بوئین زهرا گفت: فریاد هل من ناصر حسین (ع) برای همیشه در تاریخ طنین انداز است.
کد خبر: ۸۹۲۶۸۰۴
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام ابوالقاسم رحیمی در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه عزاداری بر سید الشهداء (ع) تاریخچه ای به بلندای سالهای طولانی از شهادت آن حضرت تا به امروز دارد با سبک های مختلفی از گریه های حضرت زینب (س) در کنار بدن بی سر سید الشهداء (ع) تا ناله های امام سجاد (ع) به مناسبت های مختلف انجام شده است گفت: با این حال آنچه بیشتر نیاز جامعه امروز است هم عزاداری با روشهای مشروع و هم کسب معرفت در مراسمات روضه است.
وی ادامه داد: در بین آیات قرآن کریم و روایات تعابیری از نیاز خداوند به عبادات ما و احتیاج اهل بیت به عزاداری ما شیعیان پیدا نمی شود اما یک تعبیر قرآن کریم که در آیه 7 سوره محمد و آیه 40 سوره حج آمده است حکایت از نصرت و یاری خداوند توسط مومنین دارد.
رحیمی با اشاره به اینکه شباهت هر دو تعبیر در استمداد و طلب نصرت نه به معنی احتیاج و نیاز خداوند و اهل بیت به انسان است افزود: ذات مقدس خداوند دارای کمال قدرت و قدرت کامل است و هیچ قدرت و کمبودی در آن وجود ندارد اما منظور از تعابیر مذکور نصرت دین خداست.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بوئین زهرا در پایان خاطرنشان کرد: پس مراد از فریاد هل من ناصر سیدالشهداء (ع) نصرت و یاری دین خداست لذا عزاداریها باید به سمت و سوی تقویت مقدسات و احکام الهی باشد و اهداف قیام امام حسین (ع) تبیین شود.
2001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها