خبرهای داغ:
مسئول هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین:

در جنگ دوست و دشمن خود را شناختیم

مسئول هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: انقلاب در جنگ صادر شد و امام فرمود ما در جنگ فهمیدیم که باید روی پای خوب بایستیم، ما در جنگ دشمن و دوست را شناختیم و صدام هم به عنوان متجاوز شناخته شد.
کد خبر: ۸۹۲۶۸۱۱
|
۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر حسینی مسئول هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین در سخنرانی خود در  دانشگاه کار شهر الوند که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد اظهار کرد: علل و عوامل جنگ چند موضوع است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی ادامه داد: شخصیت صدام یکی از عوامل جنگ بود، صدام شخصی قدرت طلب، فردی ماجراجو و به جبران قرارداد 1975 الجزایر بود و قرارداد را پاره کرد و به نوعی به دنبال کسب مقام رهبری در جهان عرب بعد از جمال عبدالناصر بود . 
وی افزود : دومین بحث در شرایط اجتماعی و مباحثی که ما بعد از انقلاب در سال 59 داشتیم قائله هایی که در کردستان در بلوچستان در خوزستان  و نیروی های مسلح اون شریط لازم را نداشتند  .صدام می خواست خود را به عنوان ژاندارم منطقه معرفی کند.
حسینی  تبیین کرد: آمریکا ، شوروی و کشور های منطقه به جز بمب اتم تمام تجهیزات را به عراق داده بودند .
 مسئول هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین گفت: مهم ترین هدف صدام که به دنبال آن بود براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود و جلوگیری از انتشار انقلاب اسلامی به دیگر کشورها که در آن زمان کشور های پادشاهی اطراف ایران به شدت احساس خطر می کردند.
وی اذعان کرد: نتایج جنگ برای ایران اقتدار و ثبات به همراه آورد، کشوری که دو برابر این وسعتی که ایران دارد طی دویست سال از ایران جدا شد در حالی که در جنگ تحمیلی تنها اقتدار مکشور اسلامی به نمایش در آمد و هیچ بخشی از خاک ایران جدا نشد.
حسینی تصریح کرد: انقلاب در جنگ صادر شد و امام فرمود ما در جنگ فهمیدیم که باید روی پای خوب بایستیم، ما در جنگ دشمن و دوست را شناختیم و صدام هم به عنوان متجاوز شناخته شد. 
وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس دستاورد فرهنگی بود، همان فرهنگ جهاد و شهادت فرهنگ ایثار ایستادگی و فداکاری و در بحث فرماندهی ما یاد گرفتیم که چه طور جنگ کنیم و در صنایع موشکی و دفاعی به خود تکیه کنیم و با توکل به خداوند متعال امروز از قدرت های برتر منطقه می باشیم.
3001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها