خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

شهدا حجت بالغه خدا برای ما هستند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: توسل شهدای ما به اهل بیت(ع) و فرهنگ عاشورا و توکلشان به قادر متعال آنها را به حجت بالغه خدا برای ما تبدیل کرده است.
کد خبر: ۸۹۲۷۲۶۱
|
۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین کاظمی زرومی در آیین تجدید میثاق با شهدا که عصر پنجشنبه همزمان با هفتمین روز ماه محرم و هفته دفاع مقدس در گلزار شهدای فردوس رضا دامغان به مبحث عوامل دور ماندن برخی متدینین زمان از رسیدن به محضر حضرت اباعبدالله(ع) پرداخت و اظهارداشت: حسادت و لجاجت از جمله دلایل بازماندن برخی متدینین و چهره های شاخص از نبرد در رکاب فرزند رسول خدا در دشت کربلا بود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه متاسفانه این آفت گاه در بین فعالان فرهنگی و مذهبی و هیات ما نیز دیده می شود خاطر نشان کرد: حسادت و لجاجت با ایجاد نفاق و تولید انرژی منفی گام های انسان را در مسیر حق سست نموده و برآیند بسیاری از کارهای خوب را منفی می کند.

وی غرور و تکبر را عامل مهم دیگر برای بازماندن برخی از متدینان و شخصیت های ایمانی زمان سیدالشهدا(ع) از یاری آن حضرت در دشت کربلا عنوان کرد و افزود: سیره عملی شهدای کربلا باید الگوی زندگی ما باشد آنان با اخلاص گام در این مسیر مقدس نهادند و کبر و غرور و دل بستگی به نام و نان را کنار گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظمی زرومی شهدای والامقام ایران اسلامی را شاگردان منتخب مکتب عاشورا نامید که برای رضای خدا به حاجات و علایق دنیوی پشت کردند و تصریح کرد: آنچه باکری ها، برنسی ها، زین الدین ها و حججی ها را به این مقام و جایگاه رساند، تواضع آنها و دوری از غرور در برابر خدا و خلق خدا است

این کارشناس مذهبی با اشاره به روایاتی، پرداختن به امورات مقدس را از عوامل دیگر نرسیدن برخی متدینان عصر امام حسین(ع) به محضر ایشان عنوان و خاطرنشان کرد: امورات مقدس ما زمانی ارزش پیدا می کند که مقیاس ما ولایت باشد؛ کسب رزق و روزی حلال برای زن و فرزندان جهاد در راه خدا است اما گوش به فرمان امام خود بودن و لبیک گفتن دعوت او برای حضور در عرصه مواجهه با دشمن در اولویت است.

استاد حوزه و دانشگاه شهدا را امامزادگان عشق خواند که ولایتمداری آنها را در تاریخ اسلام، ملت و کشور ما ماندگار کرد و خاطرنشان کرد: توسل شهدای ما به اهل بیت(ع) و فرهنگ عاشورا و توکلشان به قادر متعال آنها را به حجت بالغه خدا برای ما تبدیل کرده است.

وی با یادآوری جملات پرمغز رهبر معظم انقلاب در وصف شهید محسن حججی و شور حسینی که او در جامعه آفرید، گفت: باید عملکرد و شایستگی‌های خاص داشته باشی تا بتوانی اینگونه دلها را بربایی و خدایی شوی؛ اینگونه است که تشییع جنازه شهید والامقام حججی در تهران و نجف آباد چنان شکوه خدایی می یابد که دنیا را شگفت زده می کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها