معاون استاندار خراسان رضوی خبر داد؛

ایجاد 175 هزار فرصت شغلی پایدار در خراسان رضوی

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال 175 هزار فرصت شغلی پایدار در خراسان رضوی ایجاد شد.
کد خبر: ۸۹۲۸۱۴۳
|
۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سید جواد حسینی امروز در اتاق فکر اندیشه ورزان تحکیم بنیان خانواده خراسان رضوی در مشهد از تمدید طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج تا نیمه مهر ماه امسال خبر داد و گفت: سال گذشته ۷۷ هزار فقره وام ازدواج به مبلغ ۱۰ میلیون تومان به هر زوج با کارمزد چهار درصد پرداخت شد.

وی با بیان اینکه اشتغال نقش مهمی در ترغیب به ازدواج و تحکیم بنیان خانواده دارد، بیان کرد: از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال ۱۷۵ هزار فرصت شغلی پایدار در خراسان رضوی ایجاد شد.
 
معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: خراسان رضوی با هشت درصد جمعیت کشور، سال گذشته ۱۶ درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داد.

حسینی به کنترل روند طلاق در این استان اشاره و اظهار کرد: در پنج ماه اول امسال برای اولین بار پس از انقلاب میزان طلاق در این استان به ۱۳.۱ درصد کاهش یافت.

وی بر نقش آموزش در ارائه مشاوره ازدواج اشاره کرد و بیان داشت: به زودی آموزش‌های پیش از ازدواج در این استان از دو ساعت به ۱۲ ساعت ارتقا می‌یابد.
 
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: آموزش‌های توانمندسازی خانواده و ازدواج از نظر محتوایی غنی و با توجه به گروه‌های سنی و جنسی ارائه می‌شود.

حسینی با اشاره به تدوین طرح ایجاد ستاد دائمی و عالی ازدواج و خانواده در استان، خاطرنشان کرد: این طرح با هدف انسجام بخشی و حمایت و مشاوره به کسانی که قصد ازدواج دارند اجرا می‌شود.
 
وی اضافه کرد: طرح مزبور باید به عنوان یک لایحه در کمیسیون فرهنگی اجتماعی پارلمان مشورتی زنان استان و کارگروه ۶ گانه حوزه خانواده استان بررسی و نظرات آنان طی ۱۰ روز ارائه شود.

معاون استاندار خراسان رضوی در پایان تاکید کرد: نقش دولت در امر ازدواج نقش مداخله گری نیست، بلکه نقش حمایتی و مشاوره‌ای است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها