خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی استان قزوین خبر داد

کاهش120درصدی قمه زنی در استان/برگزاری150عنوان برنامه در هفته نیروی انتظامی

فرمانده انتظامی استان قزوین از کاهش 120 درصدی قمه زنی در سطح استان قزوین خبر داد و خاطر نشان کرد: طی 6 ماه اول سال جاری 160 نفر بر اثر تصادفات در استان قزوین جان باخته اند.
کد خبر: ۸۹۲۸۴۶۰
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سردار مهدی محمودی فرمانده انتظامی استان قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که در سالن اجتماعات نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: در ایام عزاداری حسینی نیزوی انتظامی خدمات خود را به صورت شبانه ذوری به این مراسمات ارائه داده است.
وی با اشاره به در پیش بودن هفته نیروی انتظامی ابراز کرد: برنامه‌های این هفته با سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته آغاز و با تجدید میثاق با شهدای عزیز در گلزار شهدا پایان می‌یاید.
این فرمانده انتظامی اذعان کرد: از چهاردهم تا بیستم مهرماه حدودا صدبرنامه اصلی به صورت سراسری در کشوری انجام می‌شود و ۵۰برنامه هم به صورت استانی درنظر گرفته شده که در کل ۱۵۰برنامه اجرایی خواهد شد.
وی افزود: لازمه شکرگذاری برای نعمت امنیت، یادآوری برکات آن است، شعار هفته نیروی انتظامی پلیس برای امنیت و امنیت برای همه درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: تنها پلیس توانایی ایجاد نقش موثر در تولید امنیت را ندارد؛ بلکه همه موظف هستند از لحاظ قانونی و هم پاسداشت این نعمت الهی کمک نیروهای انتظامی باشند.
محمودی با بیان اینکه مردم سرمایه‌های اجتماعی ما هستند، گفت: نیروی انتظامی جدا از هرگونه سلایق سیاسی وظیفه تامین امنیت را دارد و ما اصل بی طرفی را دنبال می‌کنیم و با کسانی که به دنبال سلب امنیت جامعه هستند به شدت برخورد قانونی می‌کنیم.
وی عنوان کرد: برای افزایش تعامل با شهروندان و سازمان‌ها طی هفته نیروی انتظامی در مدارس و دانشگاه‌ها و مساجد برای ارائه آموزش‌های لازم حضور خواهیم داشت.
فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه در سراسر استان، برپایی چادرهای امدادی و مددکاری اجتماعی در مصلاهای نمازجمعه، دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌های ما در هفته نیروی انتظامی است.
وی با اشاره به برنامه‌های روزانه هفته نیروی انتظامی اذعان کرد: روز شنبه با عنوان «حاکمیت ارزش‌های اسلامی، ولایتمداری و جامعه اسلامی» نامگذاری شده و برگزاری مراسم صبحگاه با حضور مسئولان و نمایندگان مجلس، تجلیل از فرماندگان نمونه و چهره‌های شاخص، تقدیر از برترین‌های معتمدین پلیس و پلیس افتخاری، افتتاح چندطرح عمرانی، افزایش ساعت کار و ارایه خدمات مضاعف از برنامه‌های این روز است.

برگزاری 150 برنامه در هفته نیروی انتظامی
محمودی اضافه کرد: افتتاح پاسگاه راهور در بویین زهرا، بهره برداری از ایستگاه راهور در شهرستان قزوین، کلنگ زنی واحد نیروانتظامی در پردیس قزوین و افتتاح ساختمان معاونت آماد و پشتیبانی در عوارضی شماره یک از برنامه‌های عمرانی این هفته است.
وی ابراز کرد: روز یکشنبه با شعار «پلیس، هوشمندی و پاسخگویی» نامگذاری شده و اهدای خون توسط کارکنان نیروی انتظامی، گردهمایی فرماندهان انتظامی با ایمه جمعه از برنامه‌های این روز است.
این مسئول عنوان کرد: دوشنبه با عنوان «پلیس، آموزش هماهنگی و پیشگیری اجتماعی» نامگذاری شده و ملاقات مردمی، بازدید دانش آموزان از مراکز انتظامی، حضور کارشناسان پلیس فتا در مدارس از برنامه‌های این روز است.
وی گفت: روز سه شنبه با عنوان «پلیس، قانونگرایی و انضباط اجتماعی» نامگذاری شده و قرایت پیام مهر در مدارس و مانور اقتدار، نشست علمی و تخصصی با موضوع پیشگیری از اعتیاد، اجرای رزمایش چهارگام تا موفقیت، کارگاه بهداشت وروان از جمله برنامه‌های این روز است.

محمودی افزود: روز چهارشنبه با شعار «پلیس، دانش بنیانی و پژوهش محوری» نامگذاری شده که حضور پلیس در مدارس و مساجد و دانشگاه‌ها، اجرای برنامه فرهنگی و ورزشی در دبیرستان‌ها از برنامه‌های این روز است.

وی ادامه داد: روز پنج شنبه با نام «پلیس، فضایل اخلاقی و ایثار و شهادت» نامگذاری شده و برگزاری جلسه هم اندیشی با مسئولان قضایی و برگزاری کوهپیمایی، دیدار با خانواده شهدا و غبارروبی مزار شهدا از جمله برنامه های این روز است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره آمار تصادفات در سال جاری گفت: استان قزوین بیشترین راه‌های مواصلاتی را دارد و در حوادث جاده ای فقط پلیس نقش اساسی ندارد.

وی اذعان کرد: عامل انسانی، جاده و خودرو سه موضوع مهم در بحث تصادفات جاده ای است و باید همه دستگاه ها در این موضوع کمک کنند، معمولا عامل انسانی مهمترین نقش را در تصادفات جاده ای را دارد.

محمودی گفت: طی شش ماه گذشته تصادفات ۲۳درصد کاهش یافته است اما طی همین مدت ۱۵۰نفر در حوادث جاده ای کشته شده اند.

وی در پایان بیان کرد: در حوزه قمه زنی با توجه به فرهنگ سازی صورت گرفته توسط دستگاه‌های متولی و برگزاری جلسات آگاهسازی به ویژه در شهرستان تاکستان و اقدامات پیشگیرانه شاهد بیش از ۱۲۰ درصد کاهش قمه زنی در استان بودیم.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها