خبرهای داغ:
عضو شورای شهر قزوین مطرح:

تبدیل شدن مسئله کردستان از تهدید بالقوه به بالفعل برای ایران

عضو شورای شهر قزوین گفت: اسرائیل می خواهد همان طور که ایران در سوریه تهدیدی برای اسرائیل محسوب می شود با تحریک بارزانی مسئله کردستان را از یک تهدید بالقوه به یک تهدید بالفعل برای ایران تبدیل کند.
کد خبر: ۸۹۲۸۵۳۳
|
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰

فرج الله فصیحی رامندی عضو شورای شهر قزوین در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون مسئله کردستان عراق و تاثیر آن بر کشورمان اظهار کرد: نسل های مختلف همواره با توطئه های متفاوتی از سوی استکبار جهانی و فرزند نا مشروع آن، رژیم صهیونیستی مواجه بوده اند.
وی ادامه داد: در ارتباط با منطقه ما سیاست قبلی با شکست مواجه شده لذا سیاست جدیدی را در خاورمیانه اتخاذ کرده اند.
فصیحی رامندی تبیین کرد: موقعیت جمهوری اسلامی ایران در این برهه بسیار قابل تامل است، رزمندگان جبهه مقاوت با رشادت های متعدد توانسته اند داعش را به خط پایان برسانند، این مولود هم نتوانسته است کارایی لازم را برای سران غربی به بار آورد.
وی افزود: اکنون به دنبال قائله تازه ای هستند که کلید ابتدایی آن از زمان دولت های عثمانی و از زمان تجزیه دولت های عثمانی خورده است، از همان دوران بسیاری به دنبال استقلال بخش کردستان بوده اند، این تفکر می تواند مانند یک تهدید بالقوه برای ایران باشد.
این مسئول ابراز اکرد: ترکیه، عراق ایران و سوریه کشور هایی هستند که بخشی از آن را کردها تشکیل داده اند، ملتی کرد که هر کدام بخشی از این کشور ها را تشکیل داده اند امروز بازیچه ای برای دولت استکبار هستند.
فصیحی رامندی تبیین کرد: همه پرسی و استقلال کردستان عراق در آینده می تواند حربه فشاری باشد تا در آینده کردهای ترکیه و ایران را نیز درگیر این بازی کنند، این مسئله می تواند فشار جبهه مقاومت بر روی داعش را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
عضو شورای شهر قزوین یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران امروز قدرتی در برابر اسرائیل است، همان طور که در سوریه ما تهدیدی برای اسرائیل هستیم، انها نیز می خواهند در کردستان تهدیدی برای ما باشند.
وی اضافه کرد: استقلال کردستان عراق یک تهدید بالقوه است که اسرائیل تلاش دارد آن را به یک تهدید بالفعل تبدیل کند.
فصیحی رامندی یادآور شد: بارزانی و پدرش زمانی تحت حمایت ایران بوده اند، در غیر این صورت سالها پیش توسط رژیم بعث سرنگون می شدند ولی امروز با نشست و برخاست با دول استکباری این قدرت به تهدیدی برای ایران تبدیل شده است.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها