امام جمعه خلخال گفت: تفکر عاشورایی و بصیرت حسینی در جامعه نیازمند نهادینه‌سازی است که مسئولان و متولیان امر در این زمینه رسالتی خطیر و حساس بر عهده دارند.
کد خبر: ۸۹۲۹۳۲۴
|
۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴

تفکر عاشورایی و بصیرت حسینی باید در جامعه نهادینه شود.به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین امیر رشتبری بعد از ظهر امروز در مراسم دفن نمادین شهدای کربلا در روستای مجره خلخال اظهار داشت: تفکر عاشورایی و بصیرت حسینی در جامعه نیازمند نهادینه‌سازی است که مسئولان و متولیان امر در این زمینه رسالتی خطیر و حساس بر عهده دارند.

وی افزود: فلسفه قیام سیدالشهدا برای ما حائز اهمیت بسیار است چرا که امام حسین(ع) و یاران باوفایش در راستای عملی کردن امر به معروف و نهی از منکر و تعمیق ریشه‌های دین قدم برداشتند و دین اسلام را نگه داشتند که این موضوع برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

امام جمعه خلخال گفت: آن زمان عدم بصیرت سبب قیام عاشورا شد که باید در عصر حاضر به این موضوع به طور اساسی و مهم پرداخته شود که این موضوع سبب شده که اهمیت به سید و سالار شهیدان در بین اهل تسنن نیز قابل توجه باشد و این نشان از اهمیت مسئله است.

رشتبری بیان کرد: مراسم دفن نمادین شهدای کربلا در روستای مجره جزو 6 اثر ملی و معنوی استان اردبیل است که در سال 91 به ثبت ملی و معنوی رسیده است که در این زمینه نیاز است با اهتمام و تلاش مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه بتوانیم به تمامی اهداف خود در راستای زنده نگهداشتن دین اسلام دست یابیم.

وی تصریح کرد: مردم باید منافع خود را بشناسند و آرمان‌های انقلاب، علم، تقوا، بصیرت است و در جامعه باید تلاش شود تا از تفرقه، سیاست بازی مسلمانان پرهیز کنند زیرا با وجود تفرقه جامعه دچار مشکل می‌شود چرا که تفکر عاشورایی، بصیرت عاشورایی و حسینی کار را بر استعمار سخت کرده است.

ارسال نظرات