مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی در گفت‎‌وگو با «بسیج» خبر داد؛

ایجاد بازار بزرگ سوغات در مشهد

مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی از ایجاد بازار بزرگ سوغات در مشهد خبر داد و گفت: در این بازار صنایع دستی داخلی به فروش می‌رسد و زمینه برای صادرات تولیدات به اقصی نقاط کشور و چه بسا کشور‌های نیز دیگر فراهم می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۰۰۷۹
|
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
محمد روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: در سال جاری توانستیم با کمک جهادگران بسیجی و حمایت آستان قدس رضوی ۱۱۰ قنات در روستا را احیا کرده و آب شرب اهالی روستا را تامین کنیم.

وی بیان داشت: آستان قدس در احیای قنوات ۵ میلیارد تومان پشتیبانی کرد و جهاد کشاورزی نیز مراقبت از این قنوات را برعهده گرفته است. همچنین در این راستا برای ۱۰۰۰ نفر ایجاد اشتغال شد.

روحانی در ادامه با بیان اینکه ایجاد اشتغال یکی از اولویت‌های اصلی بسیج سازندگی است، افزود: تولید کنندگان ما در صنایع تبدیلی و صنایع دستی نیازمند بازار فروش هستند لذا در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون ۸ نمایشگاه صنایع دستی با همکاری کمیته امداد و آستان قدس برپا کردیم.

وی ادامه داد: مشهد یک شهر زیارتی و سیاحتی است که دارای بازار سوغات ۸۰۰۰ میلیارد تومانی است که متاسفانه در این بازار اجناس هندی و چینی به فروش می‌رسد لذا برای رفع این مسئله و ایجاد اشتغال در طبقه منفی ۲ پاساژ شجره واقع در بولوار یک طبرسی مکانی را به تولیدکنندگان صنایع دستی اختصاص دادیم بطوریکه دو هزار اشتغال در این راستا ایجاد کردیم.

مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی ابراز داشت: با ایجاد بازار بزرگ سوغات مشهد زمینه برای صادرات آن به اقصی نقاط کشور و چه بسا کشور‌های دیگر فراهم می‌شود.

وی در پایان از خدمت‌رسانی ۲۰۰ هزار جهادگر از ابتدای سال جاری تاکنون در مناطق محروم استان خبر داد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها