وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سبزوار:

طرح هزار روستا هزار تعاون برای اشتغال روستایی اجرا می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح هزار روستا هزار تعاون در راستای اشتغالزایی در حال انجام است.
کد خبر: ۸۹۳۰۷۹۷
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علی ربیعی در سفر خود به سبزوار با بیان اینکه برای افزایش اشتغال طرح هزار روستا هزار تعاون ایجاد شده است، اظهار داشت: مذاکرات و تفاهم نامه‌های این طرح انجام شده است و در چند روستا نیز این طرح اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقتصاد کشور کوچک شده و توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی نشده است تاکید کرد: افزایش سهم تعاونی‌ها و زنجیره‌ای کردن آن‌ها به صورت عمودی و افقی و جذب سرمایه‌های مردمی با هدف تامین نیاز تعاونی‌ها در دستور کار است.

ربیعی در ادامه با بیان اینکه در سفر به سبزوار بررسی‌های پیرامون مزیت‌های اشتغال دراین شهر انجام شده تاکید کرد: ظرفیت‌های در بخش صنعت و کشاورزی و گردشگری وجود دارد که متاسفانه هنوز استفاده لازم از آن انجام نشده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عبور سالانه ۲۰ میلیون خودرو از جاده‌های مواصلاتی سبزوار تصریح کرد: در صورت ایجاد زیر ساخت برای توقف و اسکان ۱۰ درصد از این مسافران می‌توان فرصت اشتغال مناسبی برای شهر ایجاد کرد.

وی در ادامه با اشاره حوزه باغداری کشاورزی تاکید کرد: در این حوزه نیز می‌توان با ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی اشتغال مناسبی را ایجاد کرد.

ربیعی در ادامه با بیان اینکه کاهش یک درصدی نرخ بیکاری در سبزوار می‌تواند مهم‌ترین دستاورد سفر باشد تاکید کرد: این کاهش می‌تواند در نیمه دوم سال ۹۶ و ۹۷ انجام شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها