خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

۱۸ مهر ماه آخرین مهلت برای ثبت نام نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شورای هیئات مذهبی استان سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ۱۸ مهر ماه را آخرین مهلت برای ثبت نام نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شورای هیئات مذهبی اعلام کرد و گفت: انتخابات پنجم آبان۹۶ برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۳۰۹۲۳
|
۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام علی شکری در گفتگو با خبرنگاران در محل اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در شاهرود، ضمن بیان اینکه آخرین مهلت پنجمین انتخابات شورای هیئات مذهبی استان سمنان، هجدهم آبان‌ماه است، تاکید کرد: این انتخابات در پنجم آبانماه برگزار می شود و کسانی می توانند در آن شرکت کنند که مسئول کانون و یا هیئت مذهبی بوده و حداقل سه سال سابقه مسئولیت هیئت مذهبی را داشته باشند
وی افزود: حسن شهرت، التزام عملی به دین مبین اسلام و نظام ولایت فقیه، رعایت مسائل و شئونات مذهبی و ... در زمره شرایط حضور در انتخابات برای نامزدی تصدی گری پست عضویت در هیئت رئیسه شورای هیئات مذهبی استان سمنان برای مدت دو سال است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، همچنین گفت: انتخابات فعلی با دیگر انتخابات تفاوت ویژه ای دارد و آن این است که تنها هیئت هایی می توانند در انتخابات حضور پیدا کنند که تنها در سامانه طوبی ویژه ساماندهی هیئات مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی، ثبت نام کرده باشند و در غیر این صورت از شرکت در انتخابات محروم هستند و حتی اعضای هیئات مذهبی که در این سامانه ثبت نیستند، رای نیز نمی توانند بدهند.
شکری درباره سامانه طوبی و استقبال از آن در استان سمنان نیز توضیح داد: در سطح استان ۴۰۰ هیئت مذهبی از میان یک هزار و ۴۰۰ هیئت مذهبی در سامانه ثبت نام کرده اند که تنها این هیئات می توانند در انتخابات حضور پیدا کنند.
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد هیئات مذهبی استان سمنان هنوز در سامانه طوبی ثبت نام نکرده و قطعاً از حضور در انتخابات نیز محروم خواهند بود، افزود: متاسفانه علی رغم تلاش های صورت گرفته توسط ادارات تابعه تبلیغات اسلامی در سطح هشت شهرستان استان، بیش از ۴۰۰ هیئت مذهبی در این سامانه ثبت نام نکرده اند که دلیل آن نیز کم کاری هیئت های مذهبی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: برای ساماندهی هیئات مذهبی در راستای حضور در مراسم اربعین حسینی و همچنین عزاداری ماه صفر که هیئت های عزاداری عازم مشهد مقدس می شوند نیز ثبت نام در سامانه طوبی الزامی است و در صورتی که این امر رخ ندهد، اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از ارائه خدمات به آنها معذور خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها