خبرهای داغ:
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک‌های کشور بیشتر مانع توسعه هستند تا ابزاری برای رشد و توسعه اقتصادی.
کد خبر: ۸۹۳۲۸۱۶
|
۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دسیدحسن حسینی شاهرودی در خصوص اشکالات و ایرادات موجود در سیستم بانکی کشور، اظهار کرد: تعدد بانک‌ها و یا موسسات پولی و بانکی نه می‌تواند راهگشا باشد و نه می‌تواند مانع و مشکل باشد در حوزه اقتصادی، بلکه قوانین و مقررات و رویه‌های حاکم بر این بانک‌ها و موسسات بانکی است که می‌تواند راهگشا و عامل رونق اقتصادی باشد و همچنین می‌تواند مانع رشد اقتصادی شود.
بانک‌های کشور مانع توسعه هستند تا ابزاری برای رشد اقتصادی
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه که درحال حاضر شاهد آن هستیم این است که قسم دوم بیشتر صدق می‌کند و بانک‌های ما بیشتر مانع توسعه هستند تا ابزاری برای رشد و توسعه اقتصادی، گفت: قوانین و مقررات حاکم و رویه‌های موجود در موسسات و سیاست‌های که در حوزه‌های پولی و اعتباری کشور تدوین می‌شود می‌تواند نقش موسسات را مثبت یا منفی کند.
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه مانع بودن موسسات و بانک‌ها در رشد اقتصادی کشور در چه زمینه‌هایی است، اظهار داشت: در حال حاضر اگر شما در کارگروه‌های رفع موانع تولید حضور داشته باشید، بیشترین موانع حوزه‌های تولیدی که همه آن‌ها حوزه‌های تولیدی زمین‌خورده و تعطیل هستند حوزه بانکی است.
بانک‌ها بخش تولید کشور را زمین‌گیر کرده‌اند
حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه عاملی که می‌تواند چرخ اقتصاد ما را بچرخاند، ایجاد رونق اقتصادی کند، صادرات را افزایش دهد و مسکن را از رکود خارج کند بخش تولید است، اضافه کرد: حوزه تولید را در حال‌حاضر بانک‌ها زمین‌گیر کرده‌اند.
کاهش هزینه‌ها در قبال الکترونیک شدن بانک‌ها ناچیز است
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه الکترونیک کردن بانک‌ها در راستای کاهش هزینه‌ها بوده است، اظهار داشت: معمولا زمانی که بانک‌ها به سمت الکترونیک شدن حرکت می‌کنند در راستای کاهش هزینه‌ها است، اما در کشور کاهش هزینه را نداشته‌ایم، در این راستا برخی زیر ساخت‌ها سخت افزاری و نرم افزاری هزینه‌بر باید توسط بانک ایجاد شود که کاهش هزینه‌های پرسنلی و ساختمانی در قبال ناچیز است.
املاک و مستقلات سودآورترین حوزه بنگاه‌داری بانک‌ها
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه در دوهه اخیر بانک‌ها به‌سمت بنگاه داری حرکت کرده‌اند، بیان کرد: بهترین و سودآورترین حوزه‌ای که بانک‎ها می‌توانسته‌اند در آن ورود کنند خرید املاک و مستقلات بوده است.
بانک‌ها در سیاست بنگاه‌داری خود به سمت تولید حرکت نکرده‌اند
وی در پایان با اشاره به اینکه این ساختمان‌ها و املاک بهترین ابزار بوده برای اینکه بانک چند کارمند را در آن‌ها مستقر کند و با دیگر موسسات رقابت و نقدینگی آن منطقه را جذب کند، خاطرنشان کرد: این ناشی از سیاست بنگاه‌داری بانک‌ها بود که بیشتر به‌سمت مسکن و مستقلات حرکت کرده نه به‌سمت تولید و ایجاد مشاغل و کارخانجات کارآفرین.
ارسال نظرات
پر بیننده ها