شفیع زاده بیان کرد؛

جزئیات توزیع کمک‌های خیرین ایرانی در بین مسلمانان میانمار

مسئول روابط عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: کمک‌های مردمی خیرین ایرانی که توسط مرکز بین المللی وحدت و انسانیت و با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) جمع آوری شده بود در بین مسلمانان میانمار توزیع شدند.
کد خبر: ۸۹۳۳۳۲۵
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸

علی شفیع زاده گفت: اولین بخش از کمک های مردمی که در طی ماه گذشته توسط مردم خیر ایران اهدا شد، در هفته اخیر و درطی دو مرحله در اردوگاه حکیم پارا واقع در منطقه بالوخالی، در میان آوارگان روهینگیایی توزیع شد.

 

وی افزود: در روزهای آغازین شروع بحران مهاجرت اجباری مسلمانان مظلوم روهینگایی میانمار، مرکز بین المللی وحدت و انسانیت و بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) واکنش نشان داده و در طی فراخوان رویای حیات برای مسلمانان میانمار از تاریخ 16 شهریور 1396 اقدام به جمع آوری کمک های مردمی نمودند.

مسئول روابط عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: در طی این فراخوان مردم خیر ایران کمک های نقدی خود را به حساب بانکی که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) اعلام شده بود واریز نمودند و خوشبختانه در هفته اول فراخوان مبلغ قابل توجهی اهدا شد.

شفیع زاده اظهار کرد: فراخوان رویای حیات تا اواسط مهرماه ادامه یافت و کمک های مردمی به صورت مجازی و میدانی در مراسمات و تجمعات عمومی توسط جوانان بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) و مرکز بین المللی وحدت و انسانیت جمع آوری شد.

وی بیان کرد: بخش اول کمک ها در هفته اخیر در قالب کمک های بهداشتی و درمانی به دست مسلمانان مظلوم روهینگیایی رسید. این کمک ها همزمان با حضور یک تیم پزشکی متشکل از دو پزشک ایرانی به نام های انجمن شعاع و وحید رشید و دو پزشک بنگلادشی به نام های کنیز فاطمه و سیده تحفه نصرت در کمپ حکیم پارا بین مسلمانان آواره روهینگایی میانمار توزیع شد و بیش از 500 نفر نیز بصورت رایگان معاینه شدند.

مسئول روابط عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: این کمپ در منطقه بالو خالی واقع در مرز بنگلادش می باشد که حدود 150000 هزار نفر آواره روهینگایی در آن ساکن هستند.

شفیع زاده اظهار کرد: بدلیل وجود مشکلات عدیده بهداشت و درمان بخش دوم کمک های این مرکز در هفته آینده صرف تامین زیر ساخت های بهداشتی و درمانی خواهد شد. همچنین با توجه به نیاز مبرم مسلمانان روهینگیایی، بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) و مرکز وحدت و انسانیت به جمع آوری کمک برای این مسلمانان مظلوم ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

ارسال نظرات